728 x 90

وعده‌های توخالی نوروزی خامنه‌ای

خامنه ای ولی فقیه ارتجاع
خامنه ای ولی فقیه ارتجاع

خامنه‌ای در صحبت‌های نوروزی امسال وعده‌های نیم‌بندی داد که وضعیت اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

اما روز بعد رئیس «کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی رژیم» نکاتی مطرح کرد که نشان می‌دهد همان وعده‌های نم‌کشیده خامنه‌ای هم قابلیت اجرایی شدن ندارند.

صبح روز سه‌شنبه دوم فروردین ۱۴۰۱ «خسرو فروغان گران سایه» رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی رژیم با اشاره به صحبت‌های رئیسی جلاد گفت: «رئیس جمهور اعلام کردند که دیگر نباید فقر مطلق وجود داشته باشد، اما با شکلی که عمل می‌شود نه تنها فقر مطلق از بین نمی‌رود بلکه بسیار بیشتر می‌شود و دهک‌های کم‌درآمد با مشکلات بسیار بیشتری مواجه می‌شوند.

وی افزود: «اتفاقاتی که رخ داده برای حوزه بازرگانی داخلی ما اتفاقات خوبی نیست. حداقل دستمزد حدود ۵۷درصد افزایش داشته اما در کنار این موضوع، اخذ مالیات به‌مراتب نسبت به سال گذشته تشدید شده و در سال آینده این روند شدیدتر خواهد شد.

تعرفه گاز در بعضی نقاط تا ۵ یا ۶برابر افزایش یافته، بنابراین هزینه‌های مختلف باعث می‌شود که افزایش قیمت رخ دهد.

فضای عمومی کشور هم به گونه‌ای است که برای مثال اگر بنزین ۱۰۰۰تومان افزایش قیمت پیدا کند، تأثیر آن به همان نسبت نیست بلکه به‌شدت بسیار بیشتری تأثیر می‌گذارد».

رئیس کمیسیون بازرگانی داخلی اتاق بازرگانی رژیم گفت: «در مجموع چند موضوع و مصوبه در کنار هم قرار گرفته که تجربه بازار نشان می‌دهد که آنچه اتفاق خواهد افتاد با آنچه کارشناسان در روی کاغذ می‌گویند کاملاً متفاوت بوده و وضعت نامطلوبی در انتظار مان است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f24b2012-6894-4532-baf5-b627acb9b28a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات