728 x 90

وزیر خارجه لوکزامبورگ: امروز بیش از ۳۰تحریم علیه رژیم ایران اعلام می‌کنیم

ژان اسلبورن  وزیر خارجه لوکزامبورگ
ژان اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ

ژان اسلبورن وزیر خارجه لوکزامبورگ در ورود به اجلاس شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره تحریم‌ها علیه رژیم ایران گفت: امروز بیش از سی تحریم را اعلام می‌کنیم.

سایت کمیسیون اروپا ۲۳آبان ۱۴۰۱:

ابتدا باید بگویم که اخبار جدیدی به دست ما رسیده است که اولین افراد حکم اعدام دریافت کرده‌اند قبل از هر کس زنان جوان که اعتراض کرده‌اند. این دهشتناک است. وقتی که ما می‌دانیم که مدتهای طولانی پیش در سال۲۰۱۵ با برجام چه امیدهایی داشتیم. ما امروز کاری که در این لحظه می‌توانیم انجام دهیم را انجام خواهیم داد یعنی بیش از سی تحریم را اعلام می‌کنیم. من می‌دانم که سیاست تحریم چیزی نیست که دنیا را بهتر کند ولی ما روش دیگری در اختیار نداریم. ما باید این کار را انجام دهیم. من اطمینان دارم که متأسفانه این آخرین بار نخواهد بود و ما باید خودمان را جای مردم ایران بگذاریم. آنجا هشتاد میلیون نفر زندگی می‌کنند و مطمئناً ۷۵میلیون نفر می‌ترسند و قبل از هر کس افراد جوان دیگر نمی‌خواهند این‌طور زندگی کنند. و ما به‌عنوان اتحادیه اروپا واکنش قوی نشان دهیم. شما می‌دانید که ما این کار را با آمریکایی‌ها، بریتانیا و کانادا به‌طور مشترک انجام می‌دهیم. این کاری است که الآن می‌توانیم انجام دهیم. من متقاعد هستم که باید بررسی کنیم که در آینده چطور در رابطه با نمایندگان مجلس ایران و قضات که حکم اعدام صادر می‌کنند، برخورد کنیم. متأسفانه در رابطه با ایران در وضعیتی هستیم که کشورهای مختلف بزرگی از این کشور حمایت می‌کنند. الآن این‌طور است. ما کاری که می‌توانیم انجام می‌دهیم و کاری که باید انجام دهیم را انجام می‌دهیم. آیا این کار کافی است؟ قطعاً این‌طور نیست. طبعاً ما بیمی از اقدامات مقابله‌جویانه ایران نداریم. شما می‌دانید که برجام یک هدیه به ایران نیست. این توافق چیزی است که با آن می‌خواستیم جلوگیری کنیم که ایران بتواند بمب اتمی بسازد... . . وضعیت در ایران الآن این است که یک دیکتاتوری نظامی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6f993f83-3d1f-4965-b502-e8926a77abd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات