728 x 90

وزارت بهداشت فلسطین: در حملات اسراییل به غزه تاکنون ۲۲۴۳۸فلسطینی کشته و ۵۷۶۱۴نفر زخمی شدند

جنگ در غزه
جنگ در غزه

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۴دیماه به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین در غزه نوشت تاکنون در حملات اسراییل به غزه

۲۲۴۳۸فلسطینی کشته و ۵۷۶۱۴ نفر زخمی شدند.

رویترز افزود: دیوید کامرون وزیر امور خارجه بریتانیا روز پنجشنبه گفت که حملات در خطوط کشتیرانی دریای سرخ باید متوقف شود در غیراین صورت اقدام بین‌المللی انجام خواهد شد.
هنگامی که از کامرون پرسیده شد، از مشخص کردن اقدامات بریتانیا خودداری کرد.

مقامات وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفتند، گلوله‌باران توسط اسراییل روز پنجشنبه ۱۴فلسطینی را در خان یونس در منطقه ساحلی جنوبی نوار غزه که مملو از مردمی بود که از حملات در دیگر بخش‌های غزه فرار کرده بودند، کشت.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که مقر آن در خان یونس مورد اصابت قرار گرفت و یک نفر کشته و تعدادی دیگر مجروح شدند.

 

حزب‌الله لبنان و ارتش اسراییل بیانیه‌هایی را ارائه کردند که نشان می‌داد این دو دشمن آشکار می‌خواهند از خطر گسترش بیشتر جنگ فراتر از نوار غزه پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین به یکی از معاونان رهبر حماس فلسطینی در بیروت جلوگیری کنند.

یک مقام وزارت بهداشت به رویترز گفت: چهارده فلسطینی، از جمله ۹کودک، روز پنجشنبه در حملات اسراییل به المواسی در غرب خان یونس غزه کشته شدند.

وال استریت ژورنال روز ۱۳دی نوشت: ایالات متحده و متحدان به حوثی‌ها اولتیماتوم می‌دهند: حملات کشتی را متوقف کنید یا با عواقب مواجه شوید. ارتش آمریکا گزینه‌هایی را برای حمله به گروه شورشی مورد حمایت ایران آماده می‌کند

 

خبرگزاری فرانسه: وزارت بهداشت در اراضی فلسطینی تحت کنترل حماس روز پنجشنبه اعلام کرد که بمباران اسراییل دهها نفر را در شبانه روز در غزه کشته است، زیرا تنشهای منطقه‌یی پس از جنگ تقریباً سه ماهه افزایش یافته است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، گفت که قرار است آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به خاورمیانه برود، ...

خبرگزاری فرانسه:

یکی از گروه‌های شبه‌نظامی سابق در عراق اعلام کرد که در حمله آمریکا در بغداد در روز پنجشنبه یک فرمانده نظامی حشدالشعبی کشته شد و یک مقام امنیتی عراقی از کشته شدن دو نفر در حمله پهپادی خبر داد. دولت عراق با حمایت جناح های طرفدار تهران، این «تجاوز» را محکوم کرد.
- حرکت النجبا، یکی از جناح های حشد، در بیانیه‌یی اعلام کرد که «مشتاق طالب السعیدی، معاون فرمانده عملیات بغداد، «در حمله آمریکا به‌شهادت رسیده است».
هادی العامری، یکی از فرماندهان ارشد حشدالشعبی، آنچه را «جنایت شنیع مرتکب شده توسط نیروهای جنایتکار آمریکایی» توصیف کرد، محکوم کرد و خواستار «خروج فوری» ائتلاف بین‌المللی شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e7971a26-4acb-4d5a-841d-b8afbcc22863"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات