728 x 90

وزارت دفاع آمریکا: رژیم ایران نیروهای شبه‌نظامی که اعتراضات مردمی در عراق را سرکوب می کنند آموزش داده و از آنها حمایت می‌کند

آموزش شبه نظامیان عراقی برای سرکوب قیام توسط رژیم ایران
آموزش شبه نظامیان عراقی برای سرکوب قیام توسط رژیم ایران

وزارت دفاع آمریکا طی گزارشی ۱۱۴صفحه‌یی فاش ساخت رژیم آخوندی شبه‌نظامیان عراقی را برای سرکوب تظاهر کنندگان آموزش می‌دهد. بنا‌ به این گزارش، این شبه‌نظامیان بیشتر تحت فرمان و مزدوران وابسته به رژیم ایران هستند. این گزارش اسامی فرماندهان شبه‌نظامی عراقی که با رژیم ایران کار می‌کند را منتشر کرده است.

 

برخی از این اسامی عبارتند از:

  • ابو مهدی مهندس، معاون رئیس ستاد حشدالشعبی که همراه پاسدار قاسم سلیمانی کشته شد.
  • هادی عامری، فردی که در دهه هشتاد میلادی فرماندهی نیروهای سپاه بدر را به‌عهده داشت.
  • ا‌کرم الکعبی فرمانده نیروی شبه‌نظامی موسوم به حزب‌الله النجباء،
  • شبل الزیدی فرمانده نیروهای شبه‌نظامی موسوم به کتائب 
  • ابو جهاد الهاشمی، با اسم حقیقی محمد الهاشمی، این فرد رئیس دفتر نخست‌وزیر مستعفی عادل عبدالمهدی بوده است.

 

این گزارش به نقش شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران مانند عصائب اهل حق و کتائب حزب‌الله و سازمان بدر در سرکوب قاطعانه تظاهرات و شلیک به سمت تظاهر ‌کنندگان اشاره می‌کند.

گزارش وزارت دفاع آمریکا با جزییات تصویر آشکاری از نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را رسم می‌کند. بر اساس آن چه در این گزارش نوشته شده است، اعضاء‌ این گروه‌های شبه‌نظامی بیشتر تحت فرمان و مزدوران وابسته به تهران هستند. آنها به وفاداری به خامنه‌ای قسم خورده‌اند.

 

شش منهای یک...یک گزارش آمریکایی باقیمانده شبکه ایران در عراق را افشا می‌کند

به گزارش سایت الحره این گزارش تنظیم‌ شده از سوی ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری آمریکا علیه داعش شبکه‌یی از فرماندهان شبه‌نظامیانی که ایران برای افزایش نفوذ در عراق و تضمین حمله به نیروهای آمریکایی در این کشور روی آن حساب می‌کند را افشا کرد.

این گزارش جدید که بر اطلاعات ارائه شده از سوی فرماندهی مرکزی آمریکا، اطلاعات نظامی و وزارت‌خارجه متکی است، اعلام می‌کند که ایران هم‌چنان شبه‌نظامیان عراقی را برای جنگیدن با آمریکا و شرکت در عملیات سرکوبگرانه که اعتراضات مردمی در عراق را هدف قرار می‌دهد آموزش داده و حمایت می‌کند.

در این گزارش اسامی برجسته‌ترین رهبران شبه‌نظامیان عراقی که در حال حاضر با ایران کار می‌کنند و مستقیماً از قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که در یک حمله آمریکا در ماه گذشته به‌قتل رسید فرمان می‌گرفتند، آمده است.

 

این گزارش ۱۱۴صفحه‌یی ابومهدی المهندس معاون رئیس ستاد حشدالشعبی را که در همان حمله هوایی که قاسم سلیمانی را هدف قرار داد در صدر این لیست قرار داده است.

این گزارش ابو مهدی المهندس را فرمانده واقعی نیروهای حشدالشعبی معرفی می‌کند که هم‌چنین به‌عنوان مشاور قاسم سلیمانی عمل می‌کرد و رابط با نیروی قدس که شبه‌نظامیان حشدالشعبی را حمایت می‌کند بود.

این گزارش هم‌چنین اضافه می‌کند که ابو مهدی المهندس از فرمانده سپاه بدر در دهه هشتاد قرن گذشته بود که سال ۲۰۰۵ به عراق برگشت و به‌عنوان عضو پارلمان انتخاب شد، او مشاور چندین نفر از نخست وزیرانی بود که بعد از سال ۲۰۰۳ در عراق حکومت کردند.

دومین نفری که نام او در این گزارش آمده است هادی العامری رهبر ائتلاف الفتح مورد حمایت ایران است که فرماندهی شبه‌نظامیان سپاه بدر را در دهه هشتاد برعهده داشت.

سومین نفر اکرم الکعبی فرمانده شبه‌نظامیان جنبش حزب‌الله النجباء بود. بر اساس این گزارش الکعبی در سال ۲۰۱۲ از شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق بفرماندهی قیس الحزعلی جدا شد تا شبه‌نظامیان خاص خودش را تشکیل بدهد.

بر اساس این گزارش شبه‌نظامیان النجباء قبل از این‌که در سال ۲۰۱۴ به نیروهای حشدالشعبی بپیوندند در تلاشهای ایران برای تقویت بشار اسد در جریان جنگ داخلی سوریه شرکت کرد و به‌رغم این هنوز هم عناصری را در اختیار دارد که در کنار رژیم سوریه می‌جنگند.

الکعبی در سال ۲۰۱۵ در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در صورتی‌که خامنه‌ای از او بخواهد برای سرنگون کردن حکومت عراق تلاش خواهد کرد. وی در سال ۲۰۱۸ در لیست تروریستی آمریکا قرار گرفت.

چهارمین نفر شبل الزیدی فرمانده شبه‌نظامیان کتائب امام علی است، بر اساس این گزارش وی از شبه‌نظامیان ارتش مهدی برهبری مقتدی الصدر انشعاب کرد و قبل از سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای آمریکایی دستگیر شد.

الزیدی توانست با حمایت ابو مهدی المهندس و سلیمانی شبه‌نظامیان خاص خودش را در سال ۲۰۱۴تشکیل بدهد وی هم‌چنین در سال ۲۰۱۸ یک جریان سیاسی تشکیل داد تا جز یی از ائتلاف الفتح مورد حمایت ایران باشد.

در همان‌سال آمریکا تحریم‌هایی را علیه الزیدی به اتهام حمایت از سپاه قدس و حزب‌الله لبنان تعیین کرد.

پنجمین نفر ابوجهاد الهاشمی است که اسم واقعی او محمد الهاشمی است و مدیر دفتر عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق می‌باشد.

این گزارش می‌گوید الهاشمی به‌رغم شغلی که دارد کم در رسانه‌ها ظاهر می‌شود وی مناصب متعددی در فرماندهی سازمانهای وفادار به ایران دارد وی هم‌چنین نقش زیادی در انتخاب عبدالمهدی به‌عنوان نخست‌وزیر عراق داشت.

گزارش اضافه می‌کند که الهاشمی یک هم‌پیمان برجسته برای ابو مهدی المهندس بود و به‌مثابه کانال نفود شبه‌نظامیان وفادار به ایران در دفتر نخست‌وزیر محسوب می‌شد.

بر اساس این گزارش الهاشمی در سال ۲۰۱۹ بنا بر درخواست سلیمانی از منصب مدیر دفتر عادل عبدالمهدی استعفا داد.

ششمین و آخرین نفر در این لیست قیس الخزعلی فرمانده شبه‌نظامیان عصائب اهل الحق می‌باشد که دارای یک بال سیاسی موسوم به ائتلاف صادقون است که دارای ۱۵کرسی در پارلمان عراق جزء ائتلاف الفتح برهبری هادی العامری می‌باشد.

بر اساس این گزارش الخزعلی در آغاز هزاره جدید و قبل از این‌که از مقتدی صدر جدا شده و شبه‌نظامیان خاص خودش را تشکیل بدهد یکی از معاونان مقتدی الصدر بود. آمریکا قیس الخزعلی و برادر وی لیث را در ژانویه امسال در لیست تروریستی قرار داد.

این گزارش اضافه می‌کند که شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران مثل عصائب اهل الحق، کتائب حزب‌الله و سازمان بدر هم‌چنین اقدامات سختی برای سرکوب تظاهر کنندگان انجام می‌دهند از جمله شلیک به آنها.

 

گزارش تصویر مفصلی از شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران ترسیم می‌کند و می‌گوید که اعضای آنها بیش از این‌که به بغداد وفادار باشند به ایران وفادار هستند و برای وفاداری به خامنه‌ای سوگند خورده‌اند.

 

گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که رژیم ایران گروه‌های شبه‌نظامی شیعه را تأمین مالی کرده و به آنها آموزش و رهنمود می‌دهد تا به نیابت از این کشور علیه آمریکا بجنگند، کما این‌که برای آنها موشک و مهمات دیگر ارسال می‌کند و نفوذ خود را در زیرساختهای امنیتی در عراق به‌عنوان وسیله‌ای برای فشار به آمریکا برای این‌که از عراق عقب‌نشینی نماید تقویت می‌کند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ba2d6f5-b889-4177-86bf-9403cd09abf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات