728 x 90

وزارت‌خارجه فرانسه: ‌ رژیم ایران دیگر توافق اتمی را رعایت نمی‌کند

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه در جلسه توجیه خبرنگاران تأکید کرد رژیم ایران دیگر توافق اتمی را رعایت نمی‌کند. این رژیم باید به این توافق پایبند باشد.

 

سایت وزارت‌خارجه فرانسه - ۸اوت ۲۰۱۹

سؤال: رئیس‌جمهور آمریکا وزیر امور خارجه رژیم ایران را هم تحریم کرد، رژیم ایران هم در توافق اتمی شکاف باز کرده است، آیا راهی برای مصالحه وجود دارد؟

سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه: وضعیت خطرناک است اما ما گرای خودمان را تغییر نمی‌دهیم. اولویت هم‌چنان پیشگیری از بالا گرفتن تنشها است. رژیم ایران دیگر توافق اتمی وین را رعایت نمی‌کند. ما همیشه این را یک پاسخ اشتباه به تصمیم اشتباه آمریکا برای خارج شدن از این توافق و برقراری تحریم‌ها علیه رژیم ایران ارزیابی کردیم. تهران از نو بایستی خودش را با توافق اتمی تطبیق بدهد.

ما باید برای گفتگوی جامع‌تر و نه فقط موضوع اتمی تلاش کنیم.: خارج از برنامه اتمی، موضوع ثبات در منطقه هم هست. ما برای تقویت امنیت دریانوردی در خلیج‌فارس بسیار تلاش می‌کنیم. ما خواهان آن هستیم که یک راه‌حل اروپایی برای این پیدا کنیم چرا که آزادی دریانوردی بسیار مهم است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/57f200d1-d35c-4df1-bb62-787523810028"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات