728 x 90

حمله گارد زندان تهران بزرگ به دراویش متحصن با گاز اشک‌آور

حمله گارد زندان تهران بزرگ به دراویش متحصن با گاز اشک آور
حمله گارد زندان تهران بزرگ به دراویش متحصن با گاز اشک آور

نیروهای سرکوبگر گارد در زندان تهران بزرگ در اولین ساعتهای صبح روز چهارشنبه به دراویش متحصن در تیپ۳ این زندان یورش بردند و آنان را وحشیانه مورد ضرب ‌و شتم قرار دادند. نیروهای گارد برای درهم شکستن اعتصاب دراویش؛ از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

برخی متحصنان را با جوش دادن درب محوطه افسر نگهبانی از دیگران جدا و محصور کردند.

دراویش متحصن از خرداد ماه تا کنون در زیر هشت؛ دست به تحصن زدند. آنها علیه شکنجه و رفتار ضدانسانی با زنان دراویش دست به این تحصن زدند. نیروهای گارد با این حمله و جدا کردن زندانیان از یکدیگر در پی درهم شکستن تحصن آنان بودند.

حمله وحشیانه به متحصنان به‌دنبال بازدید محبی رئیس جنایتکار سازمان زندانها از این زندان صورت گرفت.

اکثر این دراویش در جریان اعتراضات بهمن ماه ۹۶ در خیابان گلستان هفتم بازداشت شدند.


بلاتکلیفی دراویش زندانی

خبرهای رسیده از زندان مخوف تهران بزرگ حاکی است که صدها تن از دراویش در این زندان در وضعیت بلاتکلیف به‌سر می‌برند. ۶۵تن از دراویش بازداشتی؛ در تیپ۲ این زندان و شمار زیادی نیز در تیپ های ۱ و ۳ و ۴ محبوس هستند.

اغلب این زندانیان در تجمع دراویش گنابادی در مقابل کلانتری پاسداران در روز ۱۴بهمن ماه سال گذشته دستگیر شدند. این تجمع در اعتراض به بازداشت یک درویش سالخورده، با یورش پاسداران و مأموران امنیتی و لباس‌شخصی به خشونت کشیده شد.

 

دراویش زن در زندان قرچک ورامین

عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی که روز پنجشنبه نهم فروردین ۹۷ منتشر کرد از وضعیت دست‌کم ۱۱درویش زن که در زندان قرچک ورامین نگهداری می‌شوند ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد. این سازمان حقوق‌بشری با اشاره به وضعیت غیرانسانی زندان قرچک، بازداشت این زنان را «خودسرانه» و همراه با «آزار و سوء رفتار» خوانده است.در قسمتی از این بیانیه آمده است:‌ دست کم ۱۱زن از دراویش گنابادی در ایران از ابتدای ماه اسفند در زندان شهر ری با شرایط غیرانسانی و بدون دسترسی به وکیل نگهداری می‌شوند. برخی از زنان نیاز به مراقبتهای پزشکی فوری برای جراحات ناشی از ضرب ‌و شتم در زمان دستگیری دارند.

این زنان بعد از دستگیری به بازداشتگاه وزرا منتقل شدند و گفته‌اند که در آنجا مورد بازجوییهای رعب‌آور، فحاشی با صدای بلند و بازرسیهای بدنی تعرض آمیز توسط مأموران زن قرار گرفتند.

 

بیشتر بخوانید

عفو بین‌الملل خواستار آزادی فوری ۱۱تن از زنان دارویش گنابادی شد

اعدام جنایتکارانه محمد ثلاث و فراخوان به اقدام مؤثر بین‌المللی علیه اعدامهای خودسرانه در ایران

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32600174-f27b-4be6-a158-5136031159ed"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات