728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: ایران افشا کنندگان اخبار ویروس کرونا را زندانی می‌کند

مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

وزارت‌خارجه آمریکا به سایت واشنگتن فری بیکن روز پنجشنبه۷فروردین گفت، تهران در رابطه با آمار مبتلایان به ویروس کرونا به جامعه بین‌المللی دروغ می‌گوید و هر مخالفی که در این رابطه لب به اعتراض بگشاید، زندانی می‌کند.

 

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، خانم مورگان اورتگاس، گفت،«رژیم دهها نفر را به جرم به اشتراک گذاشتن آمار به زندان انداخته است و بیمارستانها در سرتاسر ایران را مجبور کرده که آمار غلط از مبتلایان و فوتی‌ها بدهند».

 

رژیم ایران ادعا می‌کند که آمار مبتلایان و فوتیها به ترتیب عبارتند از ۲۴۸۱۱ و ۱۹۳۴نفر. اما آمریکا و سایر ناظران معتقدند که آمار تلفات بسیار بالاتر است. به‌منظور مخفی نگه‌داشتن آمار واقعی مبتلایان و فوتی‌ها، به خشونت و پنهان‌کاری روی آورده است.

 

خانم اورتگاس گفت: «ما می‌توانیم مطمئن باشیم رژیمی که در رابطه با سرنگون کردن هواپیمای مسافربری دروغ گفت و هنوز آمار معترضانی که در ماه نوامبر گذشته کشته شدند را افشا نکرده است، در رابطه با آمار مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا شفاف نباشد».

 

 

سایت واشنگتن فری بیکن افزود: شورای ملی مقاومت ایران، یک گروه اپوزیسیون تبعیدی در خارج از کشور مدعی شد که نزدیک به ۶۰۰۰ایرانی تا هفته گذشته فوت کرده‌اند. این گروه گفت که آمار خود را از مخالفان فعال در داخل کشور به‌دست آورده است. در حالی‌که مقامات ایرانی، رسانه‌های بین‌المللی را در رابطه با ابعاد گستردگی شیوع ویروس در کشور گمراه می‌کنند، در تلاش هستند که از شرایط استفاده کرده تا برای برداشته شدن کلیه تحریم‌ها فشار بیاورند.

 

 

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8257f720-9f8a-4f9a-8152-fd2f7f25c23f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات