728 x 90

واکنش پاسدار کوثری از کنار گذاشتن شرط رژیم در مذاکرات وین (خروج سپاه از فهرست تروریستی)

اسماعیل کوثری عضو مجلس ارتجاع
اسماعیل کوثری عضو مجلس ارتجاع

پاسدار اسماعیل کوثری عضو مجلس ارتجاع در گفتگو با خبرگزاری حکومتی ایلنا به‌تاریخ ۱۴مرداد با سوزوگداز از کنار گذاشتن شرط رژیم در مذاکرات وین گفت:
«ببینید این‌که بگویند سپاه جزو گروه‌های تروریستی است یک چیز غلط و بی‌معنایی است، به این علت که هم سازمان سپاه و هم کارهای سپاه همه چیزش آشکار و مشخص است این تفاوت دارد. یک سازمان مصوب و قانونی یک کشور نمی‌تواند با گروه‌های تروریستی مقایسه شود، این به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست».

 

ایلنا نوشت: در رابطه با این موضوع که «چند ماه قبل یک بار به توافق نزدیک شده بودیم، در آن زمان امیرعبداللهیان گفت سلامی گفته است اگر نتوانستید تحریم ما را حل کنید مشکلی نیست. اما بعد این صحبت‌ها در داخل واکنش‌هایی به دنبال داشت». 

کوثری گفت: حالا ... سلامی آن مساله را از جهاتی که خودشان می‌دانند، مطرح کردند. اما اصل و اساس این است که باید توافقاتی که در برجام اولیه که در سال ۲۰۱۵ داشتیم، آمده بود عملی شود، هم تعهدات آنها هم تعهدات ما که ما دقیقاً عمل کردیم ولی آنها عمل نکردند.

اگر آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها بخواهند هر چیزی را اعمال کنند و به ما بگویند حتماً عمل کنید ولی خودشان آن را عمل نکنند، به هیچ‌وجه ما این را قبول نداریم و مذاکره نخواهیم کرد.

 

استفانی لیختن اشتاین خبرنگار فارین پالیسی روز ۱۳مرداد در یک رشته توئیت درباره شروع مذاکرات اتمی ایران در وین نوشت: مشکل خروج سپاه از فهرست رفع شد، ایران دیگر ضمانت سیاسی نمی‌خواهد.

توئیت خبرنگار فارین پالیسی نوشت:

مقام ارشد اتحادیه اروپا در مورد مذاکرات برجام: هدف از مذاکرات فعلی در وین، پایان دادن به متن ارائه شده توسط جوزپ بورل در ۲۱ژوئیه است. فضا برای مذاکره تمام شده است. ما در حال بحث روی ۴-۵ "مسأله فنی"هستیم. ما در حال"تنظیم دقیق" آنها هستیم.

در مورد چشم‌انداز موفقیت: " فکر می‌کنم احتمال واقعی توافق وجود دارد، اما آسان نخواهد بود. «مشکل خروج سپاه از فهرست رفع شد. توافق شده است که پس از دیدار مستقیم آمریکا و ایران، در آینده مورد بحث قرار گیرد».

مانع ضمانتها نیز حل شده است. «ایران دیگر ضمانت سیاسی نمی‌خواهد. ما به این نگرانی [ضمانت‌ها] در متن به شیوه‌ای کاملاً اساسی می‌پردازیم. ایران از آنچه در متن ضمانتها گنجانده شده راضی است».

درباره تحقیقات پادمان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از اظهارات مقامات ارشد اتحادیه اروپا مشخص شد که این موضوع حل نشده است. یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که این موضوع "در چارچوب برجام مورد بحث قرار نمی‌گیرد."

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a83732a3-8701-490d-b560-d9cbf6e35f90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات