728 x 90

وال استریت ژورنال: حوثی‌ها از پهپادهای دریایی برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کنند

حوثیهای یمن
حوثیهای یمن

وال استریت ژورنال روز یکشنبه ۲۷خرداد نوشت: حوثی‌ها از پهپادهای دریایی برای حمله به کشتی‌ها استفاده می‌کنند، در عین‌حال آمریکا قصد دارد امنیت دریای سرخ را تأمین کند.
تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد این اولین بار است که این گروه با موفقیت از چنین وسیله‌ای استفاده می‌کند.
به گفته ارتش آمریکا، پس از حمله حوثیهای یمن با استفاده از یک پهپاد دریایی کنترل از راه دور، اعضای خدمه یک کشتی زغال‌سنگ متعلق به یونان مجبور به ترک کشتی شدند.
تحلیلگران گفتند که به نظر می‌رسد این اولین بار است که این گروه با موفقیت از چنین وسیله‌ای استفاده می‌کند و راهی را برای گروه تحت حمایت رژیم ایران برای فرار از تلاشهای آمریکا برای خنثی کردن موشکها و پهپادهای هوایی که برای حمله به کشتی‌ها در دریای سرخ استفاده می‌کند نشان می‌دهد.
- مقام‌های غربی و حوثی‌ها گفتند، با وجود این عقب‌نشینی‌ها، حوثی‌ها توانسته‌اند راههای جدیدی برای آوردن تجهیزات مورد نیاز خود از ایران بیابند.
به گفته این افراد، حوثیها به جای آوردن مستقیم تسلیحات از ایران، مسیر جدیدی را از طریق کشور آفریقای شرقی جیبوتی پیدا کرده‌اند، جایی که سلاحهای وارد شده از بنادر ایران به کشتی‌های غیرنظامی منتقل می‌شود. آنها گفتند که حوثی‌ها هم‌چنین از لبنان به‌عنوان مرکز خرید قطعات یدکی پهپاد از چین استفاده می‌کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b623f8ab-6d51-4e1f-b7b3-26ab33d5081f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات