728 x 90

هیل: کنگره باید نظر خود را در مورد سیاست ایران تجدید کند

توافق برجام
توافق برجام

سایت هیل روز اول تیر نوشت: تلاش ۱۶ماهه دولت بایدن برای بازگشت به توافق هسته‌یی ایران سال۲۰۱۵ شکست‌خورده است.

کنگره باید نظر خود در مورد سیاست ایران را تجدید کند. سناتور رابرت منندز (D-N. J.) رئیس کمیته روابط خارجی سنا با این موضوع موافق است و اخیراً متعهد شد که پیش‌نویس قانون جدیدی را تهیه کند که سیاست جایگزینی برای ایران ارائه کند... .

اما، راب مالی، فرستاده ویژه برای امور ایران، با حضور در کمیته روابط خارجی سنا، هیچ تمایلی برای چرخش به یک استراتژی واقعی مهار نشان نداد. شرایط برای کنگره فراهم شده است تا رهبری را به دست بگیرد و مسیر جدیدی را تعیین کند.

یکی از راه‌هایی که کنگره باید در نظر بگیرد، نوسازی و تقویت قانون بازنگری توافق هسته‌یی ایران (INARA) است که در اصل ابزاری برای نظارت کنگره بر برجام است.

هیل نوشت: کنگره در سال ۲۰۱۵ اینارا را تصویب کرد تا توانایی آن را برای بررسی و رأی دادن به هر توافق هسته‌یی با ایران تضمین کند. اینارا تنها مکانیزمی است که تضمین می‌کند کنگره درباره مذاکرات ایران نظر دارد، زیرا دولت بایدن برخلاف دولت ترامپ از ارائه هر گونه توافقی که به سنا می‌رسد به‌عنوان یک معاهده خودداری کرده است. اما مسأله اینجاست: آن قانون با توجه به شرایط پیرامون مذاکرات با ایران در سال ۲۰۱۵ نوشته شد. اینارا قبلاً ضعیف بود و اکنون به‌طور فزاینده‌ای منسوخ می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/21c55d4e-b799-4867-a621-a11bb984c4ad"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات