728 x 90

سوئیفت ارتباط خود را با بانک مرکزی ایران قطع کرد

آرشیو
آرشیو

سیگال مندلکر، یکی از مقامهای وزارت خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه ۲۱آبان ۹۷اعلام کرد، ارتباط بانک مرکزی ایران از پیام‌رسان سوئیفت قطع شد.

قطع ارتباط با سوئیفت باعث می‌شود رژیم در صورت حسابهای واردات و صادرات دچار مشکلات بیشتری شود. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود این اقدام ” تصمیم درستی برای حفاظت از یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی است “.

 

پیشتر استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا گفته بود سیستم تبادلات بین‌المللی مالی معروف به سوئیفت یا انجمن جهانی ارتباطات مالی بین بانکی، دسترسی بانک مرکزی ایران را قطع خواهد کرد.

 

منوچین روز پنجشنبه در حساب توئیترش نوشت «می‌دانم سوئیفت دادن خدمات به بانک مرکزی ایران را قطع و نهادهای مالی ایران را لیست‌گذاری خواهد کرد.

 

توییت استیون منوچین

توییت استیون منوچین

 

۱۲بانک مرکزی ایران از سیستم پیام‌رسان مالی سوئیفت قطع شده است، عدم ارتباط آن باعث می‌شود که رژیم ایران در صورت حسابهای واردات و صادراتش دچار مشکلات بیشتری شود.

 

سوئیفت قطع ارتباط آنر ا در طی چند روز برنامه‌ریزی کرده بود اما از طرف آمریکا برای انجام آن تحت فشار قرار گرفت. استیون منوچین دبیر خزانه‌داری گفت که این اقدام ” تصمیم درستی برای حفاظت از یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی است “.

 

بیش از ۷۰مؤسسه مالی ایرانی و یا مرتبط به ایران تحریم شده‌اند، از جمله تعدادی از بانکها که به حماس و حزب‌الله خدمات ارائه کرده بودند و برخی از این مؤسسات خدمات خود را به نیروهای مسلح ایران نیز ارائه کرده بودند.

گفتنی است مرحله دوم تحریمهای اقتصادی آمریکا علیه رژیم ایران از صبح روز دوشنبه ۱۴آبان رسماًًاجرایی شد. این تحریم‌ها شامل صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، کشتیرانی، بانک و بیمه و مؤسسات مالی، و همچنین صدها فرد و شرکت ایرانی شد ولی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت تحریم‌ها شامل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شود

مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه ۵نوامبر با انتشار توئیتی در حساب کاربری خود نوشت تحریم‌های اعمال شده علیه ایران شامل غذا، محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی نمی‌شود.

پومپئو تأکید کرده بود: «ایالات متحده با ایستادن در کنار مردم ایران با آنها ابراز همبستگی می‌کند. مردم ایران پس از گذشت تقریباًً ۴۰سال بیشترین صدمه را از سو مدیریت و فساد اقتصادی خورده‌اند. برخلاف آنچه رژیم ایران می‌گوید، تحریم‌های ما شامل فروش غذا، محصولات کشاورزی، دارو، و تجهیزات پزشکی نمی‌شود‎.

 

مطلب مرتبط

 

تلاش آمریکا برای قطع رژیم ایران از سوئیفت و به صفر رساندن صادرات نفت

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/113af354-f876-49b1-a264-8a3756a28414"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات