728 x 90

همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا از اسپانیا و بلژیک با گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا از اسپانیا و بلژیک با گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس
همبستگی نمایندگان پارلمان اروپا از اسپانیا و بلژیک با گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس

در آستانه گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس سه تن دیگر از نمایندگان پارلمان اروپا از اسپانیا و بلژیک همبستگی خود را با این گردهمایی اعلام کردند و بر حمایت خود از مردم و مقاومت ایران تأکید کردند. آنان هم‌چنین نقض فاحش حقوق‌بشر توسط آخوندهای حاکم بر ایران را محکوم کردند.

 

بئاتریس بسئرا نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

به‌عنوان یک عضو فعال گروه پارلمانی دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، من مبارزه مردم ایران برای آزادی و دموکراسی را از نزدیک دنبال و حمایت کرده‌ام.

ما قیام و اعتراضات شجاعانه شما در سراسر ایران در ماههای اخیر را با تحسین مشاهده کرده‌ایم.

به‌طور خاص من از نقشی که زنان در رهبری بسیاری از این اعتراضات بازی کرده‌اند قوت قلب گرفته‌ام. به‌نظر من، مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران که او را چندین بار ملاقات کرده‌ام، یک الگو برای بسیاری از زنانی است که خواهان ایستادن برای حقوقشان در ایران هستند.

از تمامی نشانه‌ها ما می‌توانیم ببینیم که بعد از تقریباً ۴دهه حکومت بیرحم و زن‌ستیز آخوندها، ایران در آستانه تغییر است.

مردم ایران به‌روشنی گفته‌اند که ما نمی‌خواهیم که تحت حاکمیت این افراطی‌گراها باشیم که کشور را در این سالها نابود کرده‌اند.

بنابراین من معتقدم که گردهمایی عظیم اپوزیسیون ایران که در پاریس در ۳۰ژوئن برگزار خواهد شد، می‌تواند یک نقطه‌عطف در راستای تغییر دموکراتیک در ایران باشد. لذا من از همه می‌خواهم که به این گردهمایی بیایند تا به صدای مشترکی در حمایت از یک ایران آزاد بپیوندند.

 

 

 

جوردی سوله نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا

دوستان ایرانی عزیزم،

من بسیار خوشحالم که این پیام همبستگی را برای گردهمایی بزرگی که در ۳۰ژوئن در پاریس برگزار می‌شود بدهم.

در هفته‌ها و ماههای اخیر، ما شاهد اعتراضات و قیام های زیادی در سراسر ایران بوده‌ایم. کارگران، معلمین، کشاورزان، دانشجویان، پزشکان، پرستاران، رانندگان کامیون و تاکسی، مردم کازرون و مردم زاهدان و سایر شهرها و تقریباً هر بخشی از جامعه ایران و هر استان ایران در این اعتراضات شرکت کرده‌اند.

من فکر می‌کنم که پیام روشن است: مردم ایران صبرشان لبریز شده است. آنها خواهان تغییر هستند. آنها آزادی می‌خواهند. آنها می‌گویند که بعد از ۴۰سال دیکتاتوری، الآن زمانش رسیده که این رژیم برود.

لذا این وظیفه ما به‌عنوان سیاستمداران منتخب در اروپا است که از ارزشها و اصول بنیادی دفاع کنیم و حقوق‌بشر و دموکراسی را در برخورد با رژیم ایران در الویت قرار بدهیم همان‌طوریکه من در پارلمان اروپا از آن دفاع می‌کنم.

اپوزیسیون ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، مقاومت علیه این رژیم سرکوبگر را برای سالیان است که دارد رهبری می‌کند. اکنون زمان آن رسیده که از تلاش آنها، تلاش شما برای یک ایران دموکراتیک حمایت کنیم.

 

مارک دمسماکر نماینده پارلمان اروپا از بلژیک

روز ۳۰ژوئن یک گردهمایی بزرگ در پاریس برگزار خواهد شد در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران برای آزادی و دموکراسی. ما اینجا در پارلمان اروپا مبارزات شما را برای سالها است که داریم دنبال می‌کنیم و تمامی علائم نشان‌دهنده این است که تغییر تا این اندازه در دسترس نبوده است. فشارهای بین‌المللی روی رژیم تابه‌حال به این میزان زیاد نبوده است. آنها باید این پیام را بگیرند که باید سرکوب داخلی را متوقف کنند، دخالت‌ها و حمایت‌هایشان از تروریسم در منطقه را پایان بدهند. و گرنه با تحریمهای بیشتری علیه نیروهای سرکوبگرشان مواجه خواهند شد.

نزدیک به ۴دهه بعد از انقلاب ۱۹۷۹ که توسط خمینی و بنیادگرایان اسلامی ربوده شد، مردم ایران نشان داده‌اند که دیگر تحمل این دیکتاتوری مذهبی را ندارند. آنها تغییر می‌خواهند و برای محقق شدن این تغییر، ما باید در پشت جنبش اپوزیسیون ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی که سالها است این مبارزه را رهبری می‌کند جمع بشویم. وی فراخوان به یک ایران آزاد داده است، جایی که دین و دولت جدا باشد، مرد و زن با هم برابر باشند، به اقلیتهای قومی و مذهبی احترام گذاشته شود و مجازات اعدام لغو بشود.

لذا من از تمامی عاشقان آزادی می‌خواهم که به این گردهمایی بزرگ در ۳۰ژوئن بپیوندند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/18f0aed0-ccd9-46eb-9aa8-301093470463"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات