728 x 90

هفتاد ونهمین روز جنگ در غزه - یونیسف نسبت به بحران غذا که ۸۰ درصد از کودکان نوار غزه را تهدید می‌کند هشدار داد

بحران غذا در غزه
بحران غذا در غزه

جنگ اسراییل و حماس روز یکشنبه ۳ دیماه هفتاد ونهمین روز خود را با بمباران غزه و عملیات زمینی ارتش اسراییل در این بخش محاصره شده از سرزمینهای فلسطینی را آغاز کرد.

خبرگزاری فرانسه: ارتش اسراییل گفت ۹ نظامی در نبردهای روز شنبه کشته شدند که یکی از مرگبارترین روزها برای ارتش از زمان آغاز حمله زمینی به غزه بود
رویترز: وزارت بهداشت فلسطین روز شنبه با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۲۰۱ فلسطینی در غزه کشته و ۳۶۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند
العربیه: بیش از ۲۰۰ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه حملات اسراییل کشته شده‌اند.
ـاسکای نیوز: سخنگوی ارتش اسرائیل: جنگ در غزه سخت است و زمان طولانی نیاز دارد... ما میدان عمل خودمان را در شمال و جنوب نوار غزه گسترش داده‌ایم
ـ العربیه: حماس می‌گوید که ارتباطش را با عناصری که ۵ گروگان قطع شده است. احتمال دارد آنها در انفجار تونل کشته شده باشند.
ـ نیویورک تایمز: حدود ۲۰۰۰ معترض شنبه شب در میان باران سیل‌آسا در تل آویو در تظاهرات نادر ضددولتی از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس تظاهرات کردند
ـ العربیه، ارتش آمریکا: ۴ پهپاد توسط ناوهای جنگی بر بالای دریای سرخ سرنگون شدند.
ـ رویترز: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد یک پهپاد پرتاب شده از ایران بامداد روز شنبه به یک نفتکش شیمیایی در اقیانوس هند اصابت کرد. در بیانیه پنتاگون آمده است: این هفتمین حمله رژیم ایران به کشتی‌های تجاری از سال ۲۰۲۱ است
ـ العربیه، سنتکام: دو موشک بالستیک ضد کشتی در دریای سرخ از مناطق حوثی‌ها شلیک شد.
ـ العربیه: شرکت دریایی انگلیس: یک پهپاد در نزدیکی یک کشتی در باب‌المندب منفجر شده و کارکنان کشتی نجات پیدا کردند.
ـ نیویورک تایمز: شبه‌نظامیان حوثی در یمن چالشی ویژه برای آمریکا است. تنها در ماه گذشته، این گروه مورد حمایت ایران بیش از ۱۰۰ حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ انجام داده است
ـ خبرگزاری فرانسه: دیوید کامرون در مصابحه با ساندی تلگراف: ایران یک نفوذ کاملاً بدخواهانه (بدخیم) در منطقه و جهان است. در این شکی نیست. ما باید با متحدانمان کار کنیم تا مجموعه‌ای واقعاً قوی از اقدامات بازدارنده علیه ایران ایجاد کنیم و مهم است که این کار را انجام دهیم. هشدار بسیار واضحی به حوثی‌ها و حامیان ایرانی آنها که ما این حملات ادامه‌دار به کشتیرانی را تحمل نمی‌کنیم. من فکر می‌کنم این بسیار مهم است که اول از همه، ایران یک پیام فوق‌العاده واضح دریافت کند که این تشدید تحمل نخواهد شد». ـ العربیه: (در پی تماس تلفنی شنبه‌شب بایدن و نتانیاهو در مورد زمان و امور انساندوستانهٔ جنگ) دفتر نتانیاهو می‌گوید که به بایدن گفته است جنگ را تا محقق شد اهداف آن ادامه خواهد داد.
ـ آسوشیتدپرس: بایدن در رابطه با تماس با نتاناهو گفت: من درخواست آتش‌بس نکردم.
ـ العربیه: نخست‌وزیر لبنان: ما برای اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ سازمان ملل به‌منظور دور کردن حزب‌الله از مرز با اسراییل آماده هستیم.
ـ خبرگزاری دانشجو: امیر عبداللهیان: ما به صراحت به آمریکایی‌ها گفتیم که این گروهها و یمن بر اساس تشخیص و منافع خود عمل می‌کنند و ما هرگز به آنها دستور نداده‌ایم که عمل کنند و به آنها دستور هم نخواهیم داد که اقدامات خود را متوقف کنند.
ـ خبرگزاری دانشجو: وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به اتهام زنی واشنگتن علیه تهران درباره اقدامات ضدصهیونیستی ارتش یمن گفت: آمریکا متهم نیست بلکه مجرم است و مقامات آمریکایی باید در دادگاه جنایتکاران جنگی در کنار مقامات اسراییل محاکمه شوند».

 

ارتش اسراییل روز یکشنبه ۳ دی اعلام کرد که تاکنون ۱۵۲ سرباز اسراییل در حملات خود علیه شبه‌نظامیان حماس در نوار غزه کشته شده‌اند.

هم‌چنین ارتش اسراییل اعلام کرد که ۹ سرباز در نبرد روز شنبه ۲ دی جان خود را از دست دادند که یکی از مرگبارترین روزها برای ارتش از زمان آغاز حمله زمینی به فلسطین در ۲۷ اکتبر بود.

کشته شدن بیش از ۲۰۰ فلسطینی در غزه طی ۲۴ ساعت؛ ایران هر گونه مشارکت در حملات دریای سرخ را رد کرد

ایران اتهامات اخیر آمریکا مبنی بر دست داشتن در حملات اخیر شورشیان حوثی یمن به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را رد کرد.

نهاد متولی بهداشت در تشکیلات تحت اداره حماس در غزه روز شنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ شمار قربانیان حملات اسراییل از هفت اکتبر گذشته تاکنون را ۲۰ هزار و ۲۵۸ نفر اعلام کرد.

آمار ارائه شده از سوی این نهاد هم‌چنین از افزایش شمار مجروحان حملات اسراییل به ۵۳ هزار نفر حکایت دارد و نشان می‌دهد که طی بیست و چهار ساعت گذشته دست کم ۲۰۱ آواره فلسطینی بر اثر بمبارانها و حملات نظامیان اسراییلی جان‌باخته‌اند.

دیدبان حقوق‌بشر اروپا، شنبه ۲ دی تأیید کرد، اسراییل بیش از ۸ هزار فلسطینی را زندانی کرده است. حدود ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ نفر آنان از ساکنان غزه هستند که پس از حمله هفت اکتبر، بازداشت شده‌اند.

این سازمان حقوق‌بشری خواستار تشکیل یک گروه بین‌‎المللی برای دیدار از زندانهایی شد که فلسطینی‌ها در آن در معرض شکنجه، بدرفتاری، مرگ و ناپدید شدن اجباری هستند.

یونیسف نسبت به بحران غذا که ۸۰ درصد از کودکان نوار غزه را تهدید می‌کند هشدار داد. اسکای نیوز طی گزارشی در این رابطه نوشت: آنچه یونیسف را بر آن داشت که زنگ خطر را به‌صدا در بیاورد این است که کودکان غزه به‌دلیل وضعیت آب و هوا و فرا رسیدن زمستان با توجه به کوچ اجباری و عدم فراهم بودن الزامات پایه‌یی زندگی از خطر دیگری نیز رنج می‌برند. حدود ۱۰ هزار نفر از این کودکان با سوء‌تغذیه و مرگ مواجه هستند.

رویترز خبر داد حماس می‌گوید به‌علت بمبارانهای اسرائیل، ارتباط خود را با گروهی که مسئول اسارت پنج گروگان اسراییلی در نوار غزه بود، از دست داده است. از سوی دیگر سخنگوی گردانهای عز‌الدین‌قسام گفت این گروه معتقد است که گروگانها در حمله اسراییل کشته شده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5eb13b3-423b-4784-a729-07d855e4b34b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات