728 x 90

هشدار مایک پمپئو: انعطاف‌پذیری در قبال رژیم ایران، امنیت آمریکا را تهدید می‌کند

مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه سابق آمریکا

 مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، در مصاحبه‌یی انحصاری با دیلی میل ۲۸دی، خواستار اقدامات بیشتری علیه حوثیهای مورد حمایت رژیم آخوندی شد و اقدامات کنونی را ناکافی و نیمه‌کاره توصیف کرد و خطرات جدی ناشی از نگاه نکردن مستقیم به چشم شرارت یعنی رژیم ایران را گوشزد کرد.

دیلی میل نوشت: مایک پمپئو بر نقش رژیم ایران در پشتیبانی از گروه‌های تروریستی مانند حوثی‌ها در منطقه تأکید کرده است. او رژیم ایران را به‌دلیل حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی در یمن و سایر مناطق خاورمیانه مورد انتقاد قرار داده و آن را یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی منطقه‌یی و تهدید علیه امنیت جهانی معرفی کرده است. پمپئو بر این باور است که سیاست‌های انعطاف‌پذیر دولت آمریکا در قبال رژیم ایران، این کشور را در تداوم حمایت از تروریسم تشویق کرده و به آنها اجازه داده تا برنامه‌های هسته‌یی و موشکی خود را بدون ترس از تنبیه بین‌المللی گسترش دهند.

دیلی میل افزود: پمپئو هم‌چنین به برنامه هسته‌یی ایران و توسعه تسلیحات موشکی این کشور اشاره کرد و نگرانی‌های عمیقی در مورد پتانسیل رژیم ایران برای تهدید امنیت بین‌المللی ابراز داشت. او معتقد است که رژیم ایران، با پیشرفت در برنامه هسته‌یی خود، در حال تبدیل شدن به یک تهدید جدی برای صلح و امنیت جهانی است. پمپئو تأکید کرد که لازم است جامعه بین‌المللی با یک موضع محکم و هماهنگ در برابر ایران ایستادگی کند تا از گسترش سلاحهای کشتار جمعی و تسلیحات موشکی جلوگیری شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a3370f16-0614-45e9-9a33-52f836f1e468"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات