728 x 90

هشدار ماجدی سفیر سابق رژیم نسبت به عواقب سیاست‌های رژیم پس از قیام سراسری

ماجدی سفیر سابق رژیم در آلمان
ماجدی سفیر سابق رژیم در آلمان

ماجدی سفیر سابق رژیم در برزیل، ژاپن و آلمان با هشدار به عواقب سیاست‌های رژیم پس از قیام سراسری مردم گفت: آنچه در سال۱۴۰۱ و به‌ویژه شش‌ماهه دوم سال روی داد، یک بحران دیپلماتیک بوده که کماکان هم ادامه دارد... بعد از مطرح شدن برخی اخبار درباره همراهی نظام ایران با روسیه در جنگ اوکراین‌، عملاً دیگر مذاکرات هسته‌یی به محاق رفت و امیدی به احیای برجام وجود ندارد... در کنار آن، شکل‌گیری اعتراضات داخلی در شش‌ماهه دوم سال نیز باعث شد دولت بایدن که از ابتدا محور سیاست خارجی خود را در قبال نظام ایران بر بازگشت به برجام و انتقاد از رویکرد‌های ترامپ قرار داده بود، در نهایت از بازگشت به توافق ۲۰۱۵ عقب‌نشینی کند.

سفیر سابق رژیم در آلمان هم‌چنین با اشاره به جنگ اوکراین گفت: سیاست خارجی و داخلی ما در بدترین برهه بعد از جنگ با عراق قرار گرفته است... اکنون اروپایی‌ها مواضع ضد نظام به‌مراتب پررنگ‌تری از دولت بایدن دارند... در دوره برجام، آلمان یک موتور پیشرو و پیشران در مناسبات اروپایی با ما بود... اما امروز برلین تندتر از پاریس و لندن به تهران حمله می‌کند... شریک اول تجاری و اقتصادی ما در اروپا، اکنون به دشمن شماره یک ما در اتحادیه اروپا تبدیل شده. اکنون آلمان دیگر آن رفتار محتاطانه سابق را کنار گذاشته است... به تدریج پروژه حذف و نادیده‌گرفتن ما در مناسبات امنیتی، سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری جهانی از سال۱۴۰۱ کلید زده شده است.

(سایت حکومتی شبکه شرق ۹فروردین)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f8478e96-9279-488e-8a42-2edc765addae"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات