728 x 90

هشدار آمریکا: از سفر به ایران خودداری کنید

وزارت‌خارجه آمریکا
وزارت‌خارجه آمریکا

وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۲۱ دیماه به شهروندان آمریکایی درباره سفر به ایران هشدار داد و از آنها خواست تا به‌دلیل خطر تروریسم، ناآرامی‌های داخلی، آدم‌ربایی، و بازداشت‌های مستبدانه شهروندان آمریکایی از سفر به ایران خودداری کنند.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا آمده است که شهروندان آمریکایی که به ایران سفر کرده یا در ایران اقامت دارند با «اتهامات ساختگی» ربوده و بازداشت می‌شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرده است که رژیم ایران به بازداشت ناعادلانه و زندانی کردن اتباع دو تابعیتی آمریکایی-ایرانی از جمله دانشجویان، روزنامه‌نگاران، تاجران و دانشگاهیان با اتهاماتی از جمله جاسوسی و تهدید امنیت ملی ادامه می‌دهند و دسترسی کنسولی به اتباع آمریکایی بازداشت شده را به تأخیر می‌اندازند و یا جلوی آن را می‌گیرند.

وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به برعهده گرفتن مسئولیت چند بمب‌گذاری و حمله در ایران توسط داعش، نسبت به خطرات فعالیت گروه‌های افراطی در ایران هشدار داده و گفته است: «گروه‌های افراطی خشن، از جمله سازمانهای تروریستی تحت تحریم دولت ایالات متحده، در ایران فعالیت می‌کنند. داعش و گروه‌های وابسته به آن مسئولیت بمب‌گذاریها و حملات دیگر در ایران را برعهده گرفته‌اند».

در این بیانیه نسبت به تداوم خطر «فعالیت‌های تروریستی» و خطر «مرگ یا جراحت» برای مردم هشدار داده شده است.

دولت آمریکا تأکید کرده است که به‌دلیل عدم داشتن روابط دیپلماتیک و کنسولی با رژیم ایران قادر به ارائه خدمات معمول یا اضطراری به شهروندان آمریکایی در ایران نیست.

وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید شرکت‌های خصوصی که «خدمات فرزندآوری» در ایران را هماهنگ می‌کنند، وضعیت امنیتی در ایران و را درست تصویر نمی‌کنند و جان شهروندان آمریکایی را به خطر می‌اندازند.

در اطلاعیه وزارت امور خارجه آمریکا تأکید شده است که در ایران خدمات باروری و فرزندآوری بدون نظارت صورت می‌گیرد و شهروندان آمریکایی که به‌دنبال چنین خدماتی در ایران هستند ممکن است در فرآیند گرفتن مدارک برای فرزند یا خروج از ایران دچار تأخیرهای طولانی و مشکلات اداری شوند.

وزارت امور خارجه آمریکا از افرادی که قصد دارند برای استفاده از فن‌آوریهای کمک باروری (اِی‌آر‌تی) و یا رحم اجاره‌ای به ایران سفر کنند، خواسته است تا به صفحه ویژه این منظور مراجعه کنند و اطلاعات لازم را به دست آورند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نیز ٢٧ شهریور پس از آزادی پنج زندانی دوتابعیتی ضمن استقبال از آزادی آنها، از شهروندان آمریکایی خواسته بود به ایران سفر نکنند.

دولتها و سازمانهای غیردولتی جهان حکومت جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که با بازداشت شهروندان خارجی و دوتابعیتی از آنها به‌عنوان ابزار اخاذی سیاسی در روابط خارجی استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/24b61be2-47e4-464e-8dcb-2d2844cff8f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات