728 x 90

حمایتهای مردمی,

درگذشت اشرف‌نشان پرشور عباس پیش‌بین در ایتالیا

-

 -
-
با کمال تأثر و تأسف مطلع شدیم که عباس پیش‌بین، اشرف‌نشان پرشور و یار و یاور فداکار مجاهدان اشرفی در ایتالیا، بر اثر عارضه قلبی در گذشت و جاودانه شد.
اشرف نشان پرشور، عباس پیش‌بین، که در آخرین روزهای زندگی پر تلاش خود در تظاهرات بزرگ نه به روحانی در پاریس در 8بهمن94، با پرچم ایران و فریاد آزادی و نه رژیم ولایت‌فقیه فعالانه شرکت داشت، روز چهارشنبه 14بهمن- بر اثر بیماری قلبی که مدتها از آن رنج می‌برد - چشم از جهان فرو بست.

عباس که متولد تهران بود، تحصیلات عالی‌اش را در ایتالیا در رشته مهندسی آرشیتکت به پایان برد آشنایی او با مجاهدین و مقاومت ایران به دوران کاندیداتوری مسعود رجوی برای ریاست‌جمهوری در سال 1358 بر می‌گردد.
او در این دوران در کارزار سراسری که در حمایت از کاندیدای نسل انقلاب تهران و سراسر ایران را فراگرفته بود، فعالانه شرکت داشت. پس از آن نیز وقتی که برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفت، از همان آغاز اقامتش در شهر «ساساری» و در تمام دوران اقامتش در ایتالیا، همواره در تلاش برای آزادی میهن از چنگال استبداد خون‌آشام مذهبی و یار و یاور مجاهدین در عرصه‌های مختلف رویارویی با رژیم و همچنین عوامل دیکتاتوری آخوندی در خارج کشور بود.

عشق پر شورش به آرمان آزادی مردم ایران آن‌چنان در وجود او شعله‌ور بود که طی 35سال اخیر بر بسیاری تاثیر گذاشت و آنها را به سوی مقاومت جذب می‌کرد.
در جریان کودتای ننگین 17ژوئن با شوری مضاعف در اعتصاب‌غذا در اعتراض به بند بست دولت وقت فرانسه با دیکتاتوری آخوندی که توسط اشرف‌نشانان سازماندهی شده بود شرکت فعال داشت و با وجود این‌که از ناراحتی قلبی رنج می‌برد، مقاوم و استوار شرکت کرد.

یار صدیق مجاهدین عباس پیش‌بین، عشق عمیقی به رهبری مقاومت داشت، و بارها تأکید می‌کرد که آزادی مردم ایران را در سیمای این رهبری می‌بیند.

وی همواره از پیشتازان دفاع از حقوق مجاهدان اشرفی بود، در افشای اقدامات جنایتکارانه رژیم و مزدورانش علیه مجاهدین در اشرف و لیبرتی، از هیچ کوششی فرو گذار نمی‌کرد، و با تلاشی خستگی‌ناپذیر، شهر محل سکونت خود را به کانونی برای حمایت از مجاهدین در اشرف و لیبرتی تبدیل کرده بود.

در تظاهرات بزرگ «نه به روحانی» و «نه به رژیم ولایت‌فقیه» که روز 8بهمن در پاریس برگزار شد، با وجود بیماری، با سرزندگی و شوری مضاعف حضور یافت ایستاد و همراه با دیگر تظاهر کنندگان، فریاد رهایی ایران و ایرانی از ستم رژیم پلید آخوندی را سرداد.

پیام تسلیت رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی:

درگذشت نابهنگام آقای عباس پیش‌بین‌ از یاران ارجمند مجاهدین و مقاومت ایران در ایتالیا برای من و خانواده بزرگ مقاومت تأثربار و تأسف‌انگیز است.

به روان پاکش که از 37سال پیش در تکاپوی مبارزه برای آزادی ایران بود، و به فعالیتهای بسیاری در دفاع از حقوق مجاهدان اشرفی دست زد، درود می‌فرستم.

مطمئنم که راهی که او در تمام عمر با ایمان و وفاداری طی کرد، در نسل جوان و پرشور ایران، به مقصد نهایی خواهد رسید.

به همسر و دختر گرامی‌اش و به جامعه ایرانیان مقیم ایتالیا به‌ویژه هواداران مجاهدین و مقاومت ایران تسلیت می‌گویم.

یاد عباس‌ پیش‌بین و مبارزه و تلاش صمیمانه او در صفوف این مقاومت همیشه زنده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7863941a-0015-460f-8ecf-a7a6a996874d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات