728 x 90

هشتاد و یکمین روز جنگ در غزه - پیدا شدن خودروی اسیر اسراییلی در بیمارستانی در شمال غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

هشتاد و یکمین روز جنگ در غزه در این صفحه به روز می‌شود.


خبرگزاری رویترز ۵دی: دو  انفجار در نزدیکی یک کشتی در غرب بندر حدیده یمن 

مقامات دریانوردی انگلستان روز سه‌شنبه دو گزارش از مشاهده سامانه‌های هوایی بدون سرنشین (UAS) و به‌دنبال آن دو انفجار در نزدیکی یک کشتی در حدود ۵۰مایلی غرب بندر حدیده یمن دریافت کردند. عملیات تجارت دریانوردی انگلستان (UKMTO) اعلام کرد که کشتی با نیروهای ائتلافی که در منطقه فعالیت می‌کنند در ارتباط بوده و خود و خدمه‌اش را سالم گزارش کرده است. این شرکت در مشاوره بعدی اعلام کرد که تاییدیه کشتی را دریافت کرده است که به سفر خود ادامه می‌دهد.

 

خبرگزاری رویترز ۵دی: حمله آمریکا به مواضع شبه‌نظامیان عراقی
دولت عراق حمله صبح سه‌شنبه آمریکا به مواضع ارتش عراق که منجر به کشته شدن یک سرباز عراقی و زخمی شدن ۱۸نفر دیگر شد را محکوم کرد. دولت در بیانیه‌یی اعلام کرد که این حمله به روابط بین دو کشور آسیب وارد کرده است.

 

خبرگزاری فرانسه: پیدا شدن خودروی اسیر اسراییلی در بیمارستانی در شمال غزه

ارتش اسراییل روز دوشنبه مدعی شد که شواهد جدیدی مبنی بر ارتباط یک بیمارستان در شمال غزه با گروگانهایی که توسط شبه‌نظامیان دستگیر شده‌اند را نشان می‌دهد و می‌گوید که خودروی اسیری را پیدا کرده است که به اشتباه توسط سربازان در داخل این مرکز کشته شده است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک دستگاه تویوتا کرولا با پلاک اسراییلی متعلق به خانواده سامر الطلالقا (Samer El-Talalqa) در داخل بیمارستان اندونزی پیدا شده است.

طلالقا در میان سه گروگانی بود که ارتش اسراییل گفت که سربازان در اوایل ماه جاری به اشتباه آنها را به‌عنوان یک تهدید به ضرب گلوله کشتند. در بیانیه ارتش بدون اشاره به جزئیات آمده است: «بقایای آر.پی.جی (نارنجک راکتی) و لکه‌های خون در خودرو کشف شد که مشخص شد متعلق به گروگان دیگری است.

پیدا شدن این وسیله نقلیه مستقیماً بیمارستان را به رویدادهای وحشیانه ۷ اکتبر مرتبط می‌کند.

خبرگزاری فرانسه به‌طور مستقل نمی‌توانست این ادعا را تأیید کند و هیچ اظهارنظر فوری از سوی تأسیسات مالی بیمارستان اندونزی در بیت لاهیا (Beit Lahia) وجود نداشت.

 

خبرگزاری رویترز ۵دی نوشت:

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، وعده داده است تا زمانی که حماس نابود نشود، به جنگ در غزه ادامه خواهد داد و به درخواست‌های جهانی برای آتش‌بس را رد می‌کند. این در بحبوحه نگرانی‌ها از گسترش درگیری مجدد بین نیروهای آمریکایی و گروه‌های هم‌سو با ایران می‌باشد.

نتانیاهو که روز دوشنبه از سربازان اسراییلی در شمال غزه بازدید کرد، به قانونگذاران حزب لیکود خود گفت که جنگ هنوز به پایان نرسیده است و آنچه را که او به‌عنوان حدس و گمان رسانه‌ها که ممکن است دولتش به توقف درگیریها بپردازد را رد کرد. نتانیاهو گفت که اسراییل بدون اعمال فشار نظامی در آزادسازی گروگانهای باقی مانده‌اش توسط حماس موفق نخواهد شد. نتانیاهو گفت: ما متوقف نمی‌شویم. جنگ تا پایان ادامه خواهد داشت، تا زمانی که آن را به پایان برسانیم و نه کمتر. 

 

آمار کشته‌های مردم فلسطین به ۲۰۷۰۰ رسید

به‌گفته مقامات غزه، نزدیک به ۲۰۷۰۰نفر از جمله ۲۵۰نفر در ۲۴ساعت گذشته کشته شده‌اند.

 

سازمان ملل: صفحه شطرنج انسانی در غزه

جیما کانیل، یکی از رهبران تیم سازمان ملل که چند هفته است در غزه مستقر شده، آنچه را که او آن را صفحه شطرنج انسانی می‌نامد توصیف کرد که در آن هزاران نفر، بارها و بارها آواره شده‌اند، دوباره در حال فرار هستند و هیچ تضمینی برای رسیدن به مقصد وجود ندارد.

 

اوایل روز سه‌شنبه، ساکنان فلسطینی از چندین حمله هوایی در نزدیکی بیمارستان ناصر در خان یونس، بزرگترین مرکز پزشکی در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

حملات هوایی تلافی‌جویانه‌یی آمریکا علیه شبه‌نظامیان عراقی

به‌گفته مقامات، ارتش آمریکا روز دوشنبه پس از حمله یک طرفه هواپیمای بدون سرنشین در اوایل روز توسط شبه‌نظامیان هم‌سو با ایران که باعث وخیم‌تر شدن وضعیت یک نظامی آمریکایی و زخمی شدن دو پرسنل دیگر آمریکایی شد، آمریکا حملات هوایی تلافی‌جویانه‌یی را در عراق انجام داد.

هدف از این حملات، حسابرسی از آن عناصری است که مستقیماً مسئول حملات به نیروهای ائتلاف در عراق و سوریه هستند و توانایی آنها برای ادامه حملات را کاهش می‌دهد. ژنرال مایکل اریک کوریلا، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه‌یی گفت: ما همیشه از نیروهای خود محافظت خواهیم کرد.

شورای امنیت ملی کاخ‌سفید اعلام کرد که بایدن روز دوشنبه در جریان این حمله قرار گرفت و به پنتاگون دستور داد تا گزینه‌های واکنشی را علیه افراد مقصر آماده کند.

آدرین واتسون (Adrienne)، سخنگوی شورای امنیت ملی، گفت: رئیس‌جمهور اولویتی بالاتر از حفاظت از پرسنل آمریکایی که در مسیر آسیب هستند، قائل نیست. اگر این حملات ادامه یابد، ایالات متحده در زمان و به شیوه‌ای که ما انتخاب کرده‌ایم، عمل خواهد کرد. 

با این حال، مشخص نیست که آیا آخرین اقدام تلافی‌جویانه ایالات متحده می‌تواند از اقدام آینده علیه نیروهای آمریکایی که در عراق و سوریه برای جلوگیری از ظهور مجدد شبه‌نظامیان دولت اسلامی مستقر هستند، جلوگیری کند.

ارتش آمریکا از زمان آغاز جنگ اسراییل و حماس در ماه اکتبر حداقل ۱۰۰بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته است که معمولاً با ترکیبی از راکت ها و پهپادهای تهاجمی یک طرفه انجام می‌شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/122c83d8-293b-4fa9-ae47-02d4429b51b0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات