728 x 90

غارت اموال و اذیت و آزار کاسبکاران مرزی توسط پاسداران

کولبران در مناطق مرزی ایران
کولبران در مناطق مرزی ایران
بنا‌ به گزارشات رسیده پاسداران جنایتکار روز دوشنبه 22مرداد 96 با یورش به کاسبکاران مرزی اورامانات در نزدیکی روستای بیرواس، وسایل و کالاهای آنان را غارت و سه رأس از اسبهای آنان را نیز با خود بردند.

لازم به یادآوری است که یکی از مزدوران محلی سپاه پاوه به نام مسلم حیدری نیز با شلیک گلوله یکی از اسبهای کاسبکاران زحمتکش مرزی را کشته و به اذیت و آزار و توهین به کاسبکاران می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:
 

کشته و زخمی شدن سه کولبر در مرز با شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار

درپی شلیک مستقیم پاسداران ۳کولبر زحمتکش کشته و زخمی شدند و اجناس دهها کولبر نیز در مناطق مرزی توسط پاسداران غارت شد.

بنا‌ به گزارش رسیده روز 22مرداد 96 درپی شلیک مستقیم پاسداران جنایتکار یک کولبر به‌نام «نجیب آزادی» از اهالی مرگور در ارومیه زخمی شد و دو کولبر دیگر به‌نام‌های «عزالدین خالدی» فرزند عبدالرحمن از اهالی روستای بادکی از توابع دهستان روضه‌چای ارومیه و «فرجاد جسیمی» فرزند صالح از اهالی روستای سیدان در دهستان صومای شمالی ارومیه جان باختند.

نجیب آزادی هم‌اکنون دربیمارستان تحت مراقبت قرار دارد. وضعیت جسمی او وخیم گزارش شده است.

لازم به یادآوری است که روز دوشنبه 16مرداد 96 نیز یک کاسبکار به نام محمد باهر قیطولی در نزدیکی روستای کانی دانیال از توابع شهرستان ثلاث باباجانی بر اثر شلیک مستقیم پاسداران جان خود را از دست داده بود.

دستگیری ۲۰کولبر زحمتکش و غارت اجناس آنها توسط عوامل خامنه‌ای

بنا‌ به گزارشات رسیده نیروهای سرکوبگر انتظامی سردشت 20کولبر زحمتکش را روز سه‌شنبه 17مرداد 96 درروستای ”دوله بی“ دستگیر کردند.

بنا بر همین گزارش مأموران سرکوبگر اقدام به غارت اجناس کولبران که با زحمت بسیار برای امرار معاش خود و خانواده همراه خود داشتند کردند.

بیست کولبر دستگیر شده به بیدادگاه رژیم در سردشت تحویل شدند.

کشته شدن کاسبکار کرد در ثلاث‌باباجانی از توابع کرمانشاه بر اثر شلیک مزدوران رژیم

با شلیک مستقیم مأموران جنایتکار رژیم ایران در نزدیکی روستای 'کانی دانیال' از توابع شهرستان ثلاث‌باباجانی یک کاسبکار کرد جان باخت.

بنا‌ به گزارشهای دریافتی روز 16مرداد 96 اسم این کاسبکار محمدباهر قیطولی اهل پاوه و ساکن ثلاث‌باباجانی اعلام شده است که متأسفانه بر اثر شلیک مزدوران جان‌باخته است.

مأموران جنایتکار رژیم به بهانه حمل کالای قاچاق خودروی شخصی این شهروند کُرد را که متاهل بوده است مورد تیراندازی قرار داده‌اند.

هم‌چنین یک کولبر کُرد به نام وحید بروکانلو در پی شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی در ماکو به‌شدت زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت.

تنها طی ماه گذشته 10کولبر و کاسبکار کرد با شلیک مستقیم نیروهای جنایتکار رژیم کشته و ١٦کولبر و کاسبکار دیگر نیز زخمی شده‌اند.

خاطرنشان می‌شود دبیرخانه شورای ملی مقاومت روز پنجشبنه 12مرداد طی اطلاعیه‌یی عموم مردم به‌ویژه جوانان مناطق مرزی را به یاری کولبران زحمتکش و حمایت و همبستگی با خانواده قربانیان فراخواند و از مجامع بین‌المللی مدافع حقوق کارگران و زحمتکشان خواستار محکومیت قاطع رژیم آخوندی به‌خاطر جنایاتش در حق زحمتکشان ایرانی است.

در شامگاه ۸مردادماه، نیروهای سرکوبگر گروهی از کولبران زحمتکش را در اطراف روستای 'دوله‌بی' سردشت هدف تیراندازی قرار دادند که در نتیجه یک کولبر به نام'آزاد مینه عبدولی به‌شدت زخمی شد.

در روز ۷مردادماه گروهی از کاسبکاران خرده پا در بانه که با کولبری و فروش جنس روزگار می‌گذرانند، مورد تهاجم نیروی سرکوبگر انتظامی قرار گرفتند. یک کاسبکار جان‌باخت و دو تن دیگر به‌شدت زخمی شدند.

قبل از این نیز در ۴تیرماه یک کولبر از اهالی سردشت به نام کریم محمد امین‌زاده در اثر شلیک مستقیم نیروهای سرکوبگر جان باخت و یک کولبر دیگر به نام محمد احمدیان به‌شدت زخمی شد.

در روز ۸تیرماه دو کولبر اهل شهرهای سردشت و پیرانشهر در پی شلیک مستقیم مزدوران و انفجار مین به‌شدت زخمی شدند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5dbe8b79-19a0-4a71-91f4-a7c408104292"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات