728 x 90

هر لحظه با قیام - گزارش کانون‌های شورشی از تبریز و تهران

هر لحظه با قیام -گزارش کانون‌های شورشی از تبریز و تهران

گزارش کانون شورشی از تبریز ۳۰مهر ۱۴۰۱

برای تجمع امروز شنبه ۳۰مهر ۱۴۰۱ در دانشگاه تبریز، با چندتا از دوستان دانشجویم آماده‌سازی کردیم. با تراکت و ماژیک نویسی در سطح دانشگاه نیز اقدام به فراخوان کردیم.

مطابق فراخوان، تجمع قرار بود ساعت ۱۳۰۰ صورت بگیرد. ساعت ۱۳۲۰ حراست جلوی سلف‌سرویس آب باز کرده و اجازه ایستادن به کسی را نمی‌داد. از آن‌جا با دوستان به سمت بوفه شهدا رفتیم و پشت آنجا ایستادیم. شروع به دست زدن کردیم. خواستیم به سمت خیابان اصلی حرکت کنیم اما حراست می‌خواست مانع شود. آنها را که تعدادشان کم بود، کنار زدیم و به سمت خیابان اصلی رفتیم. در خیابان اصلی شروع به شعار دادن کردیم آن‌قدر شعار مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر را گفتیم که دلم خنک شد. هم‌چنین شعارهای: این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت، امسال سال خونه سیدعلی سرنگونه، همراه با شعار دادن راه‌پیمایی کردیم و تعدادمان نزدیک به ۵۰۰نفر رسید. از آنجا به جلوی درب مکانیک رفتیم. یکی از نفرات فعال تجمع را حراست می‌خواست دستگیر کند که توانستیم فراری‌اش بدهیم. بچه‌ها خیلی حواس جمع و هوشیار بودند و هماهنگ کار می‌کردند و از هم پشتیبانی می‌کردند.

 

گزارش کانون شورشی از تهران - ۲ آبان ۱۴۰۱

ما از ساعت ۱۹:۳۰ تا ساعت۲۳ توی خیابان کارون و خیابانهای اطراف بودیم که محل مأموریتمان بود. ما سه تا گروه چند نفره بودیم که موتور هم داشتیم. درگیریهای مردم با یگان ویژه و لباس‌شخصی‌ها، در خیابانهای کمیل و کارون و جیحون تا آخر خیابان جیحون ادامه داشت. تمام سطل زباله‌ها توسط تیمها آتش زده شد. نیروهای سرکوب سرگردان شده بودند. برق منطقه را قطع کرده بودند و نیروهای زیادی آنجا مستقر کرده بودند. ولی باز هم مردم شعار مرگ بر دیکتاتور می‌دادند و جنگ و گریز می‌کردند. تمرکز تیمهای ما روی آتش زدن بود. واقعاً آتش زدن خیلی تأثیر داره خودم تأثیر آتش را دیدم جوری که نیروهای سرکوبگر مجبور شدند به همه جا نیرو بفرستند و پخش شوند. واقعا نمی‌دانید چی بود؟ آتش‌نشانی گرفتار شده بود همه جا را دود گرفته بود. تجربه خوبی بود از این‌که این ما هستیم که صحنه را باید بسازیم و با سازماندهی عملی است. سازماندهی در صحنه و میدان مبارزه را تجربه کردیم. تا انتهای خیابان جیحون که یک میدان کوچک هست همه سطل زباله‌ها را با بنزین آتش زدیم. کمیل و کارون و جیحون همه آتش داشت و مردم از دیدن آتش روحیه می‌گرفتند. با تحرکات خودمان آن‌قدر صحنه را بزرگ کردیم که درگیری، در منطقه بسیار گسترده شده بود. واکنش مزدوران کاملاً مستأصلانه بود البته مردم مناطق هم به‌محض دیدن نیروهای سرکوبگر شعار می‌دادند. همه تیمها و گروهها حس خیلی خوبی داشتیم. امیدوارم که ضربه بیشتری واردکنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fc8ebbd1-f1db-4cb8-b496-7e06cf183274"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات