728 x 90

نیویورک تایمز: حمایت بایدن از تظاهر کنندگان در ایران پس از درسهای تلخ سال ۲۰۰۹ انجام می‌شود

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

نیویورک تایمز در مقاله‌یی که روز سه‌شنبه ۵مهر منتشر کرد با پرداختن به اعتراضات گسترده در ایران؛ حمایت بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از آنرا نتیجه درس‌آموزی از تجربه تلخ ۲۰۰۹ دانست و نوشت: «حمایت بایدن از تظاهر کنندگان ایران پس از درسهای تلخ سال۲۰۰۹ انجام می‌شود.

پرزیدنت بایدن به‌سرعت از تظاهر کنندگان در ایران حمایت کرد. زمانی که این کشور ۱۳سال پیش با ناآرامی‌های مشابهی مواجه شد، مقامات ایالات متحده نگران بودند که چنین رویکرد قدرتمندی نتیجه معکوس داشته باشد.

... سیزده سال بعد، در شرایط بسیار مشابه، پرزیدنت بایدن رویکردی کاملاً متفاوت در پیش گرفته است. او هفته گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل به‌طور علنی در کنار تظاهر کنندگان ایستاد».
مقاله در ادامه با اشاره به اقدامات دولت بایدن در این باره و سرانجام مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران می‌نویسد: «توافق هسته‌یی که پرزیدنت ترامپ در سال۲۰۱۸ از آن خارج شد اکنون به نظر می‌رسد به‌هرحال کاملاً مرده است.
ایالات متحده هفته گذشته به‌سرعت اقدام به اعمال تحریم‌ها علیه گشت ارشاد ایران کرد. و دولت اجازه فعال‌سازی لینک‌های ماهواره‌یی و سایر خدمات اینترنتی را به امید بازگرداندن ارتباطات میان تظاهر کنندگان، علی‌رغم تلاش مقامات ایرانی برای نگه‌داشتن تظاهر کنندگان در تاریکی کرده است.
اکنون تلاش برای رساندن تجهیزات ارتباطی به دست تظاهر کنندگان در جریان است این کار در کشوری که دولت آن مصمم است هر تصویری را که جهان خارج ممکن است از عمق سرکوبش ببیند را ببندد، کار کوچکی نیست».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40197058-1a62-46e1-b78c-17f0232ae895"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات