728 x 90

نیروهای ائتلاف عربی در نزدیکی بندر حدیده یمن

نیروهای ائتلاف عربی در نزدیکی بندر حدیده یمن
نیروهای ائتلاف عربی در نزدیکی بندر حدیده یمن

به گزارش العربیه ارتش ملی یمن فاش ساخت که نیروهای واکنش سریع آن در شهرستان الدریهمی که در مجاورت استان حدیده است متمرکز شده‌اند و بخشهای جنوبی این شهرستان را از شبه‌‌نظامیان حوثی پاکسازی کرده‌اند. این ارتش روز پنجشنبه ۱۰خرداد۹۷ افزود کشتیهای جنگی ائتلاف عربی نقش مهمی را در هدف قرار دادن شبه‌‌نظامیان حوثی در شهر حدیده بازی کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات، شبه‌‌نظامیان حوثی طی دو روز گذشته مواضع نظامی خود در شهر حدیده را تغییر داده و عناصر مسلحشان را در خانه‌های مسکونی شهر و مغازه‌ها و هتلها متفرق کرده است. هم‌چنین عده‌یی از آنها به بیمارستانها و مراکز پزشکی رفته‌اند.

 

تسخیر سامانه موشکی حوثیها

نیروهای ارتش ملی و مقاومت مردمی یمن طی پیشرویهای اخیر خود یکی از سامانه‌های موشک بالستیکی حوثی‌ها در جنوب الحدیده را به کنترل خود درآورده‌اند.

منابع نظامی گفتند نیروهای دولت قانونی یمن در مزارع نوار ساحل غربی یمن انبارهای بزرگ تسلیحات سنگینی را پیدا کرده‌اند که در آنها موشک‌های بالستیکی و ارابه‌های ویژه توپ هویتزر و سکوهای شلیک موشک، خودروهای زرهی و میزان زیادی مسلسل وجود داشته است.

گفته می‌شود بعد از پیروزیهای چشمگیر نیروهای دولت قانونی که با پشتیبانی ائتلاف عربی صورت گرفته است وضعیت نظامی کنونی نشان می‌دهد که بر اساس معیارهای نظامی، آزادسازی شهر حدیده و بندر استراتژیکی آن دیگر تعیین‌تکلیف شده است. چنین وضعیتی طرح و برنامه‌های رژیم ایران در یمن که از طریق دست نشاندگانش یعنی شبه‌‌نظامیان حوثی انجام می‌شود را به گور خواهد سپرد.

کارشناسان نظامی نیز تأکید می‌کنند آزادی بندر حدیده نه تنها به‌عنوان ضربه قدرتمندی بر پیکر شبه‌‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران است بلکه از پایان قطعی این شبه‌‌نظامیان کودتا گر خبر می‌دهد که آخرین شریان حیاتی دریایی‌اش برای دریافت سلاح قاچاق ایرانی را از دست می‌دهد چرا که این منفذ تنها راه باقیمانده در جهان است که از دست دادن آن رژیم ایران و دست نشاندگانش را در دایره بسته‌ای محصور خواهد کرد و به پایان آنها منتهی خواهد شد.

 

بندر استراتژیکی حدیده

شهر و بندر استراتژیکی حدیده در غرب کشور یمن و در امتداد نوار ساحلی دریای سرخ قرار دارد. این نوار طولانی‌ترین نوار ساحلی با طول ۳۲۹کیلومتر است و دومین بندر بزرگ یمن در آن واقع شده است. این بندر در مسیر عبور چند جزیره استراتژیکی از جمله حنیش الکبری و الصغری است که حوثی‌ها از آنها برای قاچاق سلاح و تهدید دریانوردی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/40a33467-5131-4bcb-bf53-f47410892cd6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات