728 x 90

نگرانی دبیرکل ناتو از فعالیت‌های برهم زننده رژیم ایران

دبیرکل ناتو
دبیرکل ناتو

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو می‌گوید همه هم‌پیمانان ناتو به‌شدت نگران فعالیت‌های بر هم‌ زننده رژیم ایران در منطقه خاورمیانه هستند.

وی در زمینه اقدامات ناتو در قبال ایران گفت: «ما از مواضع آمریکا که می‌گوید رژیم ایران پشت حمله به میدانها و پالایشگاههای نفتی عربستان سعودی بوده حمایت می‌کنیم»

دبیرکل ناتو روز پنجشنبه چهارم مهر ماه در گفتگویی با شبکه تلویزیونی فاکس‌ نیوز گفت: «تمامی اعضای ناتو نگران رفتارهای برهم زننده منطقه‌ای، حمایت از گروه‌های تروریستی، و برنامه موشکی ایران هستند و همچنین تمامی اعضا در این موضوع اتحاد کامل دارند که رژیم ایران هیچ‌گاه نباید قادر به ساختن جنگ‌افزارهای هسته‌یی باشد.»

روز ۲۳شهریوردو مرکز نفتی عمده در عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفت. آمریکا رژیم ایران را مسئول این حمله‌ها معرفی کرد. آلمان، انگلستان و فرانسه هم در بیانیه‌یی از این موضع آمریکا حمایت کرده و گفتند مسئولیت این حمله با رژیم ایران است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، همان زمان تهران را پشت این حملات دانست و عصر شنبه ۲۳شهریور در توئیتر رسمی خود نوشت در حالی که روحانی و ظریف تظاهر به دیپلماسی می‌کنند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰حمله به عربستان سعودی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9dad6bff-b6cd-4162-859c-80eba9c9e3d2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات