728 x 90

نوید افکاری توسط دژخیمان خامنه‌ای بشهادت رسید - موضع‌گیری مریم رجوی

نوید افکاری
نوید افکاری

دژخیمان خامنه‌ای صبح امروز شنبه ۲۲شهریور۹۹، نوید افکاری قهرمان ملی کشتی را در انتقام از شهر شورشی شیراز و قیام‌آفرینان کازرون و استان فارس و به‌رغم تمامی فراخوانهای داخلی و بین‌المللی با شقاوت و وحشی‌گری تمام اعدام کردند.

جلادان هراسان ولایت فقیه ار تحویل پیکر این قهرمان شهید به بستگانش نیز خودداری کردند.

این اعدام وحشیانه به دستور مستقیم خامنه‌ای و رئیسی جلاد و به‌رغم تمامی فراخوانهای داخلی و بین‌المللی و تأکیدات مراجع جهانی ورزشی و استنادات حقوقی و حقوق‌بشری و به‌منظور ارعاب عمومی و جلوگیری از قیام مردم به ستوه آمده علیه ظلم و ستم جلادان حاکم در کرونای ولایت انجام شد و بلافاصله پس از اعلام آن سرجلاد قضاییه خامنه‌ای و قاتل سربداران ۶۷ آخوند ابراهیم رئیسی در یک توئیت وقیحانه ضمن به عهده گرفتن این جنایت، در یک دجالبازی سخیف و بزدلانه تلاش کرد اجرای حکم قضاییه جلادان و دستور شخص خامنه‌ای و خودش را با ادعای «حق الناس» و اولیای دم لاپوشانی کند. ترفند بیهوده‌یی که فقط آتش خشم مردم و شورشگران شیراز و سراسر ایران را علیه جلادان ولایت خامنه‌ای شعله‌ور می‌کند.

این اقدام در حالی است که مقاومت ایران و خانم مریم رجوی فراخوان بین‌المللی برای آزادی وی داده بودند.

طی روزهای اخیر شمار کثیری از نامداران ورزش جهان و نهادهای بین‌المللی ورزش، هم‌چون کمیتهٔ بین‌المللی المپیک، فیفا - فدراسیون بین‌المللی فوتبال، اتحادیه جهانی کشتی خواهان لغو حکم اعدام نوید افکاری شده بودند.

آلکساندر مدوید برنده ده مدال طلای جهان و المپیک خواستار لغو حکم اعدام نوید افکاری شده بود.

دانیل اسکوفیلد، معاون اتحادیه راگبی در انگلستان در تلگراف نوشته بود: اعدام نوید افکاری کمیته بین‌المللی المپیک را در برابر آزمایشی جدی قرار داده است. اعدام او باید همراه با اخراج رژیم ایران از المپیک باشد.

موضعگیری مریم رجوی:

مریم رجوی: نوید افکاری در جان رزمنده هزاران کانون شورشی به‌رزم و تهاجم ادامه خواهد داد.

ضحاک مار بدوش ولایت فقیه در جنایت بزرگ دیگری نوید افکاری را سربدار کرد، اما دیر نخواهد بود که پاسخ خود را از مردم و جوانان شورشگر در شعله‌ورتر شدن آتش قیام سرنگونی خواهد گرفت. جوانان شورشی در همبستگی با مردم قهرمان فارس و در اعتراض به‌خون به‌ناحق ریخته شده نوید به‌پامی‌خیزند.

ایران همراه با خانواده افکاری در سوگ نوید است و جهان از بربریت و توحش خامنه‌ای شوکه شده است.

فاشیسم دینی حاکم بر ایران که یک روز بدون سرکوب و اعدام و شکنجه دوام نمی‌آورد، با ریختن خون فرزندان دلیر مردم ایران مانند نوید می خواهد خود را در برابر قیام مردم ایران حفظ کند اما شهادت نوید شعله‌های قیام مردم ایران را فروزانتر می‌کند و حکومت آخوندها را برای همیشه به‌گور می‌سپارد.

به ‌خانواده نوید شهید، به مردم شهر شورشی بزرگ ایران شیراز، به جامعه ورزشی ایران و به‌ تمام مردم داغدار کشورمان تسلیت می‌گویم. مردم ما این جنایت را نه می‌بخشند نه فراموش می‌کنند. از جوشش این خون خامنه‌ای و رژیم‌اش جان به‌در نخواهند برد.

شورای امنیت ملل‌متحد و کشورهای عضو، شورای حقوق‌بشر و کمیسر حقوق‌بشر، اتحادیه اروپا و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر باید به اقدامات مؤثر و عملی علیه رژیم ایران به‌خاطر اعدام نوید و ۱۲۰هزار اعدام سیاسی دیگر دست بزنند. سکوت و بی‌عملی چراغ سبز برای ادامه جنایت و به‌مثابه همدستی است.

یکبار دیگر جامعه جهانی را به اقدام فوری برای آزادی برادران افکاری و زندانیان قیام و زندانیان سیاسی که در معرض اعدام قرار دارد فرامی‌خوانم.

بیشتر بدانید:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0b57ca63-b924-4dd4-8825-246b883d39f3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات