728 x 90

نمای روز ـ کلاف سردرگم نظام در بن‌بست برجام

با شروع سال نو و سلسله‌ای از ابر بحرانها در بالای نظام، روزبه‌روز شقه و شکاف بیشتر و بن‌بست و بی‌راه‌حلی بیشتر بیرون می‌زند.

تلویزیون حکومتی ـ ۶اردیبهشت:

رئیس‌جمهور با اشاره به برگزاری مذاکرات احیای برجام در وین گفت: همه باید بدانند که بدون رابطه با دنیا نمی‌توان پیشرفت کرد و نمی‌توان کشور را ساخت.

آخوند نبویان: من سؤال می‌کنم آقای روحانی آقای ظریف شما صادقانه به ملت ایران بگویید چند بار طرح گام‌به‌گام را آوردید به شورای عالی امنیت ملی؟ و رد شده چرا طرح گام‌به‌گام می‌دهید؟

امید به بازگشت تحریم‌ها و روزگار خوش غارت و جنگ‌افروزی هم تمام شد.

محمدی: اگر مرتبط با هسته‌یی رفع بشود بابت همین موضوعات با لیبل دیگه‌ای از جمله بحث موشکی از جمله بحث یمن

در این شرایط هر بحرانی را به یک ناکامی و بن‌بست دیگر ربط می‌دهند و همان موجب تنش و بحرانی جدید می‌شود.

آخوند احمد خاتمی: نمی‌شود انکار کرد که این گرانی‌ها، خروجیهای آن مذاکره است.

خوش چشم: ببینید سطح انتظارات ما به کجا رسیده که یک زمانی می‌گفتیم برجام نمی‌تواند این کار را انجام بدهد خودش حالا به جایی رسیدیم که می‌گوییم عیبی ندارد همان بر جام باشد همان تحریم‌های بعد از آن کنسل بشود.

روزنامهٔ ایران روز ۶اردیبهشت ۱۴۰۰ ضمن ابراز وحشت از شکل‌گیری بحرانهای اجتماعی هشدار داد:

شکل‌گیری بحرانهای اجتماعی در کشور قابل پیش‌بینی و تبعات آن برای مجموعه نظام و کشور غیرقابل پیش‌بینی می‌باشد که باید نسبت به آن حساسیت صد چندانی به خرج داد و اجازه نداد تا اشتباهات گذشته پیرامون مذاکرات در کشور تکرار شود.

آخوند روحانی: یعنی راه دیگری نداریم و باز هم اگر بخواهیم مسائل خودمان را با دنیا حل کنیم، باید به برجام و احیای برجام.

بله! هیچ راهی وجود ندارد. در شرایط بن‌بست و لاعلاجی و گسترش نفرت عمومی، هر اقدامی به شعله‌ور شدن آتش بحرانهای اجتماعی و خیزش ارتش گرسنگان منجر می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b98dace1-1a5d-4c50-b370-f68faac304eb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات