728 x 90

کپنهاک – تظاهرات در محکومیت تروریسم دیکتاتوری آخوندی

نماینده پارلمان دانمارک: جنایات رژیم ایران علیه معترضان را محکوم کرد و به حمایت از اعتراضات مردم ایران فراخوان داد

تظاهرات در کپنهاگ - همبستگی با اعتراضات زحمتکشان و قیام مردم ایران
تظاهرات در کپنهاگ - همبستگی با اعتراضات زحمتکشان و قیام مردم ایران

روز جمعه دوم آذر ماه، ایرانیان آزاده تظاهراتی را در کپنهاگ در مقابل پارلمان دانمارک، در محکومیت توطئه‌های تروریستی رژیم آخوندی و همبستگی با اعتراضات کارگران و دیگر زحمتکشان و اقشار به ستوه آمده از سرکوب و چپاول رژیم برگزار کردند.

در این تظاهرات که از حمایت نمایندگان پارلمان دانمارک از احزاب مختلف برخوردار بود.

سورن سونگارد نماینده پارلمان دانمارک

سورن سونگارد نمایندهٔ پارلمان دانمارک در سخنرانی خود جنایات رژیم علیه معترضان را محکوم کرد و به حمایت از اعتراضات مردم ایران فراخوان داد.

وی با اشاره به توطئهٔ تروریستی حکومت آخوندی علیه گردهمایی مقاومت و توطئهٔ تروریستی رژیم دردانمارک، بر لزوم اتخاذ سیاستی قاطع از سوی سایر کشورهای اروپایی در برابر صدور تروریسم رژیم به اروپا تأکید کرد و گفت، در حالی که کارگران و مردم ایران در فقر به‌سر می‌برند، نباید اجازه داد ثروت مردم ایران صرف تروریسم شود. ما (در اروپا) در محکوم‌ کردن تروریسم رژیم ایران و ضرورت تحریم و جلوگیری از رسیدن پول به این رژیم توافق کامل داریم و خود را در کنار مردم و مقاومت ایران می‌دانیم.

همچنین مته دنکه از حزب مردم دانمارک طی پیامی به تظاهرات کپنهاگ گفت، من از شما و اهدافتان و تظاهرات شما حمایت می‌کنم.

پرویز خزایی

در تظاهرات کپنهاگ پرویز خزایی نمایندهٔ شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک در سخنرانی خود، با اشاره به توطئه‌های تروریستی شکست‌خوردهٔ رژیم آخوندی از جمله توطئهٔ بمب‌گذاری در گردهمایی مقاومت در پاریس و همچنین توطئهٔ تروریستی در دانمارک و با یادآوری عواقب فاجعه‌بار استمالت و مماشات با رژیم‌های استبدادی هم‌چون دیکتاتوری آخوندی، گفت: « راه‌حل واقعی برای خلاصی از شرارت این رژیم ضدانسانی، سرنگونی تمامیت آن به دست مردم و مقاومت سازمان‌یافتهٔ آنهاست. مردم متمدن ایران با تاریخ چند هزارساله‌اش، فاشیسم دینی حاکم بر ایران را هم مانند رژیم‌های فاشیستی و سرکوبگر هیتلر و موسیلینی به زباله‌دان تاریخ خواهند انداخت.

وی تأکید کرد، طرح ده ماده‌یی خانم مریم رجوی که مبتنی بر حاکمیت ملی و مردمی و دموکراسی و اعلامیه جهانی حقوق‌بشر است، ایران آزاد فردا را تصویر می‌کند.

 

اکرم الله وردی

....بی آبرویی بین‌المللی و سیاسی رژیم بعد از۴۰سال افسار گسیختگی در مقابل جامعه جهانی و صدور تروریسم در عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و اینک در فرانسه، بلژیک، اتریش و حالا در دانمارک به شکل عریان بارز شده است.

 

ربکا ملیحی

حضار محترم یاران همیشگی مقاومت مردم ایران در کشورهای نوردیک درود بر عزم جزم شما برای حمایت از مقاومت مردم تان در جهت سرنگونی این رژیم تروریستی آخوندی

از اینجا از شهر کپنهاک درود می‌فرستم به مردم قهرمان ایران و ۴۰سال پایداری‌شان در برابر یکی از خونخوارترین حکومتهایی که جهان در طول تاریخ به خود دیده. درود می‌فرستم به کارگران نیشکر هفت‌تپه و کارگران فولاد اهواز و کارگران هپکو اراک، به معلمان، کامیونداران، کسبه، بازاریان و سایر اعتصاب‌کنندگان در ایران و همچنین درود می‌فرستم به تمام دانشجویان و جوانان آگاه و مبارز که در کنار یکدیگر ریشه‌های این رژیم ضدبشری را با تمام امکانات مالی و بازیهای سیاسی‌اش به لرزه افکنده است.

 

تظاهر کنندگان در کپنهاگ در قطعنامهٔ پایانی این تظاهرات تأکید کردند:

ما توطئه‌های تروریستی فاشیسم مذهبی ایران در دانمارک، فرانسه و کشورهای دیگر را محکوم می‌کنیم و از دانمارک و کشورهای اروپایی می‌خواهیم همهٔ تروریست‌های (این رژیم) را از اروپا اخراج کنند و سفارتخانه‌های آن‌را که پناهگاه اصلی صدها تروریست و هماهنگ‌کننده آنهاست، تعطیل کنند.

ما به گنجاندن نام وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران (رژیم) ایران در لیست‌های تروریستی (کشورهای) اروپا و اتحادیه اروپا فراخوان می‌دهیم».

در قطعنامهٔ پایانی تظاهرات کپنهاگ به حمایت از مبارزه مردم و مقاومت ایران علیه فاشیسم دینی، فراخوان داده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d5040f8-9728-4c32-9e16-5b4224b3d16a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات