728 x 90

نماینده آمریکا در شورای امنیت: ما در نظر داریم رفتار بدخواهانه رژیم ایران را مهار کنیم

جاناتان کوهن
جاناتان کوهن

جاناتان کوهن نماینده آمریکا در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت از جمله گفت: شبه‌نظامیانی که توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند علناً اعتراف می‌کنند که کمکهای نظامی خود را از تهران دریافت می‌کنند.

 

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: گزارش هفتم دبیرکل، منعکس‌کننده نگرانی فزاینده خیلی از کشورهای عضو طی چند هفته گذشته می‌باشد. این گزارش در شرایطی است که رژیم ایران به بی‌ثبات کردن خاورمیانه ادامه می‌دهد که نه تنها از طریق حمایت از نیروهای تروریستی و دست‌نشانده بلکه از طریق حمله به کشتیرانی تجاری صورت می‌گیرد.

یافته‌ها و اطلاعاتی که در گزارش دبیرکل آمده تنها به تصویر نگران‌کننده از رژیم ایران اضافه کرده است. در این گزارش جزییات بازرسی تسلیحاتی و مواد مربوطه که در یمن کشف شده را توضیح داده که به‌روشنی در ایران ساخته شده‌اند از جمله مدل جدیدی از پهپاد و یک قایق پهپاد که ایران استفاده کرده است. این بازرسیها این بهانه تکراری را که اینها در یمن و قبل از تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ساخته شده را نفی می‌کند. روشن بود که چنین چیزی واقعیت ندارد.

 

گروههایی که توسط رژیم ایران حمایت می‌شوند علناً از کمکهای نظامی حرف می‌زنند که از تهران دریافت می‌کنند که ناقض تحریم‌های تسلیحاتی ایران توسط سازمان ملل است.

 

در اینحال ما نمونه‌هایی انکارناپذیر دیده‌ایم که این رژیم چگونه منطقه را بی‌ثبات کرده است کشتیرانی و فضای حریم هوایی بین‌المللی را مورد تهدید قرار داده و خشونتها در یمن را ادامه داده و از توسعه گروه‌های تروریستی و گروه‌های دست‌نشانده در سراسر خاورمیانه حمایت کرده است. ما در نظر داریم هر چه در توان داریم انجام دهیم تا رفتار بدخواهانه رژیم ایران را مهار کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0242d180-ffab-4491-bda1-c517a3f20836"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات