728 x 90

نماز وحشت برای سرنوشت نظام و دلار ۲۰هزار تومانی

نماز وحشت برای سرنوشت نظام و دلار ۲۰هزار تومانی
نماز وحشت برای سرنوشت نظام و دلار ۲۰هزار تومانی

با رسیدن قیمت دلار به ۲۰هزار تومان رسانه‌های حکومتی دوشنبه ۲تیرماه، آنرا خروج رژیم از ان.پی.تی و یا نماز وحشت دیروز در مجلس ارتجاع و نمره مدیریت ۲۰ به دولت آخوند روحانی ربط دادند. از جمله روزنامه اقتصاد سرآمد در تیتر صفحه اول خود با تصویر جالبی نوشت: دلار ۲۰۰.۰۰۰ریال، سکه ۸۰.۰۰۰.۰۰۰ریال، مجلس نماز وحشت هم بخوان! هر چه کردیم یک متن در شرح این تیتر بنویسیم، دیدیم چه جای شرح دارد؟ مردم خود به همه چیز واقف‌اند.

روزنامه حکومتی آفتاب یزد نوشت: از ان.پی.تی خارج شویم دلار پایین می‌آید؟
«این روزها از منظر اقتصادی کشور شرایط خوبی را سپری نمی‌کند. تحریم‌های ظالمانه آمریکا مشکلاتی را ایجاد کرده و از سوی دیگر سوء‌مدیریتها با توجه به این وضعیت بیشتر به چشم می‌آید. ولی بر فرض پیشنهاد نمایندگان مجلس که خروج از برجام است و توصیه فعالان رسانه‌یی این جریان از جمله حسین شریعتمداری که خروج از ان.پی.تی است محقق شود آیا اقتصاد سامان می‌گیرد؟ آیا اگر همین امروز دولت به نصایح توجه کند و اعلام نماید ایران از برجام خارج می‌شود قیمت دلار پایین می‌آید، مبادلات بانکی تسهیل می‌شود و سرمایه‌گذاری صورت می‌گیرد؟
اکنون که در ابتدای فصل تابستان در سال۹۹ هستیم محرز شد اقتصاد و تولید جان نمی‌گیرد. مگر با تأمین نقدینگی و ورود مواد اولیه. یعنی به نوعی این موضوع نیز به تحریم‌ها ارتباط دارد. نگاهی به بازار لوازم خانگی که قرار بود دربست در اختیار سازندگان داخلی قرار بگیرد، بیندازید. هر روز قیمت اجناس بالاتر می‌رود و تولید‌کننده نیز یک حرف بیشتر ندارد: حمایت دولت. خب دولتی که با کمبود درآمدهای ارزی است چگونه بناست از تولید‌کننده حمایت کند؟».

روزنامه حکومتی وطن امروز نوشت: مدیریت ۲۰!
«قیمت دلار برای دومین بار در دوره همتی به۲۰ هزار تومان نزدیک شد.
قیمت دلار در دولت حسن روحانی ۶برابر شد که در تمام دولتهای پیشین این رشد بی‌سابقه بوده است.
دولت امیدوار بود با رهسپار شدن نقدینگی به سمت بورس بتواند از نوسان در دیگر بازارها مانند سکه،‌ ارز و مسکن جلوگیری کند اما رشد بازار سرمایه حالا خود محرکی برای رشد قیمتها در دیگر بازارها شده است.
بازار سرمایه بهار سال۹۹ قریب به ۱۴۸درصد رشد کرد و به همین نسبت حالا شاهد افزایش قیمت ارز و طلا هستیم. مشکل اساسی اینجاست که سرمایه وارد‌شده در بازار سرمایه نه برای سهامداری، بلکه صرفاً جهت سفته‌بازی بوده است و منتهی به تولید نمی‌شود. با هر تکانه ‌بورسی هم سرمایه‌گذاران به سمت بازارهای دیگر می‌روند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a864551-041e-4322-8dd4-a24ce5cd0759"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات