728 x 90

نقش کانونهای شورشی در قیام ایران/ مصاحبه مطبوعاتی با موسی افشار

موسی افشار
موسی افشار

با استمرار تظاهرات و حرکات کانونهای شورشی در شهرهای مختلف ایران رسانه‌های عربی در کشورهای مختلف فعالیتهای جوانان قیام آفرین در ایران را منعکس کردند.

سایت حضرموت که اخبار یمن را منعکس می‌کند نوشت:

موسی افشار عضو کمیسیون امور خارجه شورای ملی مقاومت ایران گفت به‌رغم (هر) فراز و نشیبی قیام مردم ایران ادامه دارد.

موسی افشار این سخنان را در یک اظهارنظر مطبوعاتی در رابطه با گسترش دامنه روبه افزایش قیام ایران گفت و توضیح داد که پیام این قیام گسترده این است که مردم ایران برخلاف سرکوب شدید به نقطه‌ای از آگاهی و انگیزش رسیده‌اند که توانایی بازداشتن نیروهای این رژیم سرکوبگر را دارند و بهمین دلیل می‌بینیم که در این روزها قیام در شهرهای ایران دوباره شعله‌ور شده است.

او توضیح داد در جریان همایش سالانه مقاومت ایران در سی‌ام ژوئن در پاریس، مردم سخنگویان خود و کسانی که بیانگر آرمانها آنها بودند یعنی مقاومت ایران را دیدند؛ مقاومتی که طرح درازمدت مرحله بعد از سرنگونی رژیم ایران را ترسیم کرده و به عامل انگیزاننده مردم و قیام آفرینان تبدیل شده است.

 

استمرار قیام دیماه ایران

افشار گفت: تظاهرات و اعتراضاتی که در حال حاضر در بزرگترین شهرهای ایران گسترش دارد ادامه همان قیامی است که در دسامبر ۲۰۱۷ و قبل از لغو برجام توسط آمریکا و اعمال تحریم علیه رژیم شروع شده است...

سایت حضرموت پس از اشاره به وعده وعیدهای تو خالی رژیم ایران افزود: ایرانیان می‌بینند که هیچ چیزی از درآمدهای صادرات نفت نصیبشان نمی‌شود. از اینرو مردم بار دیگر توسط این رژیم فریب نمی‌خورند و این بار آنها سرنگونی کامل این رژیم را می‌خواهند که فقط از طریق عصیان و قیام عملی می‌شود.

موسی افشار در پایان گفت: سازماندهی (قیام) توسط کانونهای شورشی در ایران انجام شده و این در تظاهرات قبلی وجود نداشت و ما می‌بینیم که این صحنه‌ها به‌صورت غافلگیرانه اتفاق می‌افتد. مردم به‌صورت مستقیم با نیروهای سرکوبگر درگیر می‌شوند و این از نتایج گسترش کانونهای شورشی است.

نقشه‌مسیر مقاومت ایران گسترش این کانونها به‌عنوان موتورهای کوچکی که بطور قابل ملاحظه‌ای در تمامی ایران منتشر شده و به حلقه‌های بزرگی از حرکات مردمی در شهرهای مختلف متکی هستند، می‌باشد و این علاوه بر شوراهای مقاومت طبقات اجتماعی و جریانهای اجتماعی می‌باشد که وظیفه سازماندهی و شکل دادن افزایش فشار به رژیم و فرسوده کردن نیروهای آن از زاویه اجتماعی و سیاسی و تبلیغاتی را برعهده‌دارند.

 

مرگ بر خامنه‌ای به‌جای مرگ بر آمریکا

بخش دیگری از قیام مردم ایران و کانونهای شورشی توسط سایت العرب الیوم منعکس شده است. العرب لندن می‌نویسد: مردم ایران و جهان به حکومت ایران که به نوبه خود کنترل خود را بر مردم ایران از دست داده اعتماد خود را از دست داده‌اند. قابل‌توجه است که در بحبوحه تظاهرات علیه رژیم آخوندی در تهران تظاهر کنندگان عبارت شناخته شده‌ مرگ بر آمریکا که بر بسیاری از ساختمانهای تهران نوشته شده بود را با عبارت مرگ بر خامنه‌ای جایگزین کردند.

 

شعار مرگ بر خامنه‌ای در شهرهای ایران

روزنامه المدینه چاپ عربستان سعودی نیز در ارتباط با تظاهرات مردم در شهرهای ایران و شعار تظاهر کنندگان نوشت: در چارچوب قیام مردم علیه حکومت سرکوبگر ملاها تظاهرات گسترده‌ای در تعدادی از شهرهای ایران برگزار شد. جوانان انقلابی در گوهردشت کرج برخلاف وضعیت حکومت نظامی اعلام نشده و گسترش شدید نیروهای سرکوبگر و محاصره بودن فلکه اول شهر، با غافلگیر کردن نیروهای سرکوبگر در پل شهدا تظاهرات شبانه برگزار کرده شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند.

در تهران نیز مردم خشمگین در محلهای مختلف تجمع کردند. جوانان در خیابان کارگر جنوبی شعارهای یا مرگ یا آزادی سر دادند.. نیروهای سرکوبگر با حمله وحشیانه به تظاهر کنندگان تعدادی از آنها را مصدوم کردند.

در پارک شهر تهران نیز تظاهرات به درگیری منجر شد و مردم خطاب به نیروهای سرکوبگر رژیم شعار بی‌شرف بی‌شرف داده با آنها درگیر شدند. در خیابان انقلاب جوانان راه نیروهای سرکوبگر را با آتش زدن سطلهای زباله و لاستیک بستند...

 

الشرق‌الأوسط: تظاهرات ایران عمق بی‌سابقه یافته است

روزنامه الشرق‌الأوسط در بررسی تظاهرات در ایران نوشت:

تظاهرات مردمی دوباره به صدر رویدادها در شهرهای ایران بازگشته است. تظاهرات و خشم مردم که از دسامبر سال ۲۰۱۷(دیماه ۹۶)شروع شد عمق بی‌سابقه‌یی پیدا کرد به‌نحوی که جرأت تظاهر کنندگان نسبت به مقدسات رژیم یعنی ولی‌فقیه و جایگاه او بیشتر شده است.

تظاهر کنندگان عبارتهای تنفر آمیز و تحقیر‌آمیز نثار او می‌کنند و او را فاسد قلمداد کرده و از سیاستهای او ابراز انزجار می‌کنند..

این روزنامه اضافه می‌کند در گذشته تهاجم به ولی‌فقیه رژیم در تظاهراتهای در ادبیات معترضان نبود، مقام رهبر همواره از اختلافات و نزاعهای سیاسی دور و مافوق هر موضوع و یا اعتراضی قرار داشت. اما هم‌اکنون این «تابو» شکسته شد و از هشت ماه پیش او را دیکتاتور خطاب می‌کنند و روی دیوارها یا در شعار تظاهر کنندگان در خیابانهای شهرهای مختلف ایران این عبارت تکرار می‌شود.

مطالب مرتبط:

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a6bfd9a3-85a0-4aeb-83d1-930d02955221"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات