728 x 90

نشست مطبوعاتی رئیسی جلاد، رکورد تازه‌ای از دروغ و انکار بحرانهای سیاسی و اقتصادی

رئیسی جلاد
رئیسی جلاد

رئیسی جلاد در نشست مطبوعاتی روز سه‌شنبه ۷شهریور خود رکورد تازه‌‌ای از دروغ و انکار بحرانهای سیاسی و اقتصادی و وضعیت وخیم معیشت مردم بر جای گذاشت.

وی ادعاهای پوشال و وعده‌های توخالی و رسوا شده‌اش نظیر آب و برق مجانی و بیمه سلامت برای شش میلیون و کنترل تورم و بهبود وضعیت معیشتی مردم را تکرار و تمام شاخصهای اقتصادی را رو به بهبود توصیف کرد.

رئیسی شکست و منفوریت داخلی و بین‌المللی رژیم و دولت جلادان را به کلی منکر شد و شرایط ملتهب اجتماعی و جامعه انفجاری و خشم عمومی از سرکوب و گرانی را هم با وقاحت انکار کرد و ادعا کرد که در روزهایی که اغتشاشات در کشور بود من در دانشگاه می‌رفتم، خیابان می‌رفتم، مواجه می‌شدم با استقبال مردم!

رئیسی جلاد ۷شهریور ۱۴۰۲:

حتی میز مذاکره را غربی‌ها ترک کردند و دل بستند به اغتشاشات تصورشان این بود که با اغتشاشات می‌توانند به اهدافشان برسند.

رایگان شدن آب، برق و گاز برای خانواده‌هایی که کم درآمدند و مشکل دارند این جزو برنامه‌های دولت بوده، بیمه سلامت نسبت به ۶ میلیون نفر به‌صورت رایگان که کسی در کشور نباشه که بیمه نباشه اینها از اقداماتی است که انجام شده. باز هم این اقدامات در دست است، این اقدام‌ها در واقع در دستور کار دولت است داره دنبال می‌شه

خبرنگار: آلآن در حال حاضر آمارهای رسمی نشون می‌ده که در حوزه اقتصادی، نرخ رشد تورم مهار شده، رشد اقتصادی در وضعیت مناسبی قرار گرفته نسبت به سال‌های گذشته ولی همه اینا سانسور شده و به نظرش و نه تنها سانسور شده بلکه تخریب، توهین و مورد تمسخر قرار گرفته دست‌آوردهای دولت سیزدهم. شما در این دو سال با این رویه جریان اصلاحات و منتقدان خود تون در تخریب و توهین و تمسخر دست‌آوردهای دولت چگونه کنار اومدید ممنونم؟

ابراهیم رئیسی: حتی گاهی در بعضی از نوشته‌ها و توئیتها و اینها حرفهایی هم زده می‌شه به ما اما اینو خیلی تحملش برامون سهل‌تر تا این‌که بیاییم به‌عنوان یک دولت مشکل رو به درون جامعه منتقل کنیم به دوستان و همکارم هم گفتم در مسائل مختلف به هیچ‌وجه حق نگران کردن مردم رو ندارید.

این‌که برخی می‌گویند ما راه‌کار برون‌رفت از مشکلاتمون آن است که فقط آمریکایی‌ها یا چند کشور اروپایی به ما لبخند بزنن من بارها گفته‌ام باز هم تکرار می‌کنم ما منتظر لبخند آنها نخواهیم شد.

 

خبرنگار روزنامه شرق: دختر شما در زمان انتخابات گفتند که پدر من قرار نیست دیوار بکشه قراره پل بسازه. به‌زعم دخترتون پل ساختید یا به‌زعم کارشناسان و منتقدان دیوار کشیدید؟

رئیسی: نسبت به التهاب در جامعه نه. ما این التهابی که شما گفتید این التهاب رو معتقد نیستیم. التهاب در طرف مقابله، در دشمن قرار داره، دشمن ملتهبه، در جامعه ما اختلاف‌نظر هست اما جامعه دارای انسجام هست و این التهاب دوقطبی را آنها دارند القا می‌کنند بله القای اونها القای دوقطبی بودنه، یا دوقطبی شدن در حوزه‌های مختلف است.

اونهایی که در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند ملتهبند. این را یادمان نرود. القای دشمن، القای دوقطبی و چند قطبی در جامعه است و ما این دوقطبی و چند قطبی را قبول نداریم.

خودتون دیدید که در روزهایی که اغتشاشات در کشور بود من تو دانشگاه می‌رفتم، خیابون می‌رفتم، در عرصه‌های مختلف حضور پیدا می‌کردم، مواجه می‌شدم با استقبال مردم. از اونطرف هم کسانی بودند سخن متفاوتی داشتند هیچ اشکالی نداشت انتقاد می‌کردند، اعتراض می‌کردند. این، اشکال نداره. این، نشان التهاب نیست در یک جامعه. این، نشان آن است که افرادی در جامعه هستند دغدغه‌هایی دارند باید به دغدغه‌هاشون توجه بشه. حتماً هم توجه خواهد شد.

خبرنگار ژاپنی: بنا بر برخی گزارشات میزان دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی در ژاپن حدود یک و نیم میلیارد دلار هستش آیا دولت جناب‌عالی برنامه‌یی برای آزادسازی این اموال جمهوری اسلامی ایران دارد؟

رئیسی: ما یکی از کارهایی که در دولت کردیم مسأله آزادسازی پولهایی که به هر دلیلی مسدود شده در کشورهای مختلف و آزادسازی این پولها جزو دستور کار ماست و یکی از پرونده‌های ما در حوزه کار سیاست خارجی است ما توصیه‌مون به دولت ژاپن آن است که مستقل زندگی کند تحت تأثیر آمریکایی‌ها نباشد پولی اگر جمهوری اسلامی در آنجا و امانت گذاشته یا قیمت کالایی است این قیمت کالا را به هیچ عنوان مسدود نکنه و پول جمهوری اسلامی نه فقط به ژاپن به هر کشوری اینها تحت تأثیر کشورهای دیگه تحت تأثیر دولتها دیگه قرار نگیرند.

واقعاً میلیاردها دلار پول به‌خاطر عدم احیای برجام از دست رفته و الآن مثلاً عددی بالغ بر حدود هفت میلیارد دلار کره جنوبی شش میلیارد شما گرفتید برامون یک دستاورد بزرگ شده چرا در این مورد اطلاع‌رسانی دقیق انجام نشده؟

سؤال آیا با آغاز دولت، ما با موضوع برجام به‌عنوان یک موضوع در دستور کار درست برخورد کردیم پاسخ مثبت است در واقع برجام و قراردادی که منعقد شده بود حالا ما خودمون در زمان انعقادش نبودیم اگر بودیم شاید ما هم نگاه دیگری داشتیم چون ما در اون معتقدیم در اصل این قرارداد باید نکاتی رعایت می‌شد که الآن این گرفتاری رو دولت نمی‌داشت کاملاً از این مسأله هسته‌یی دارن یک استفاده سیاسی و ابزاری می‌کنند مثل مسائل دیگه مثل مسأله حقوق‌بشر مثل مسائل دیگه‌ای که دستاویز قرار می‌دن برای امیال سیاسی خودشون ما که می‌دونیم مسأله آنها هسته‌یی نیست آنچه که آقایان وعده کردن گفتن که این حالا نتایج داره گلابی داره و فوایدی داره بتونن از اونا استفاده بکنن ولی متأسفانه اون ها با اعمال تحریم‌ها و ادامه دادن

تمامی پلتفرمهای خارجی بدون استثناء اگر بخواهند در ایران فعال باشند باید نسبت به فعالیت و حوزه خودشان پاسخگو باشند می‌گوییم پلتفرم خارجی فعالیتش در ایران اشکال ندارد باید همراه بشود با پاسخگویی که اون پلتفرم یا سکوی خارجی در ایران دارد.

نسبت به آزاد کردن پول‌های مسدود شده این پول‌ها تبدیل بشود به در واقع نهاده‌های دامی از اون طرف بیاید دام و طیور از این نهاده‌ها بهره‌مند بشوند زودتر این بیاید بازار قیمتها حتماً تأثیرگذار است تسهیل در دسترسی به کالای مورد نیاز مردم حتماً تأثیر دارد.

سؤال خبرنگار: با توجه به تحرکاتی که در مناطق مرزی سوریه و عراق توسط نیروهای آمریکایی و تروریستها از جمله داعش رخ داده ایران این تحرکات رو به چه صورت بهش نگاه ایران به این تحرکات به چه صورت است و آیا میشه این تحرکات را به نوعی تحریک و ایجاد مزاحمت به‌شمار آورد؟ و آیا محور مقاومت آمادگی داره برای این‌که با سناریوهایی از این دست در آینده مواجه بشه؟ علی الخصوص این‌که آقای سیدحسن نصرالله هم در سخنرانی که داشتند دیروز اعلام کردند که هر گونه درگیری در شرق فرات ممکن است به درگیریهای منطقه‌یی و بین‌المللی انجام بشه.

رئیسی: مقاومت از همه زمانهای گذشته امروز قوی‌تر است و رژیم صهیونیستی از همه زمانها آسیب پذیرتر است. لذا این تحرکات نمی‌تواند هیچگونه خللی برای مقاومت ایجاد بکند و مقاومت امروز در مناطق مختلف البته وجود حزب‌الله و جناب سیدحسن نصرالله حفظ الله تعالی وجود با برکتی است.

(تلویزیون شبکه یک رژیم ۷شهریور)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/efb92562-0176-4ea5-9955-a48666a7c453"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات