728 x 90

ند پرایس: واشنگتن در حال آماده‌شدن برای سناریوهای با «برجام» یا بدون برجام است

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در نشست خبری پنجشنبه ۷مرداد خود تصریح کرد که واشنگتن در حال آماده‌شدن برای سناریوهای با «برجام» یا بدون برجام است و آمریکا نسبت به پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای خروج از بن‌بست در مذاکرات احیای برجام پاسخ خواهد داد و با شرکای اروپایی خود در این‌باره در تماس است.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هفته گذشته گفته بود پیش‌نویس تازه‌یی را برای برون‌رفت از بن‌بست مذاکرات احیای توافق هسته‌یی به ایران و آمریکا ارائه داده است و از آنها خواسته برای جلوگیری از یک «بحران اتمی خطرناک» آن را بپذیرند.

پرایس در ادامه تأکید کرد، متن پیشنهادی جدید، بر اساس توافقی است که در مذاکرات فشرده کشورهای حاضر در برجام در وین تدوین شده و از اسفند سال گذشته روی میز بوده و آمریکا نیز با آن موافق بوده است.

ند پرایس همچنین اضافه کرد که آمریکا عامل عدم احیای برجام نیست٬ بلکه ایران مانع بازگشت متقابل به توافق برجام شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: «ما به وضوح اعلام کرده‌ایم که آماده بازگشت به پایبندی به برجام هستیم، با این فرض که ایران نیز همین کار را انجام دهد. ما این را علناً اعلام کردیم و این پیام را هم به صورت خصوصی، اگر چه با واسطه، برای ایرانی‌ها فرستادیم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه گفته است که واشنگتن دارد خود را برای سناریوهای با برجام یا بدون برجام آماده می‌کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af272420-37ab-47b9-a365-48dd2085e8bc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات