728 x 90

نخست‌وزیر جدید انگلستان طرح اخراج مهاجران به روآندا را ملغی اعلام کرد

کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلستان
کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر جدید انگلستان

نخست‌وزیر جدید انگلستان، کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر روز شنبه ۱۶ تیرماه در اولین روز کاری خود اعلام کرد که طرح جنجالی دولت قبلی برای اخراج مهاجران به کشور آفریقایی روآندا ملغی شده و تمرکز اصلی دولت جدید بر رشد اقتصادی خواهد بود.

کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر انگلستان، روز جمعه، ۱۵ تیر، با پیروزی قاطع در انتخابات، به ۱۴ سال حکومت محافظه‌کاران در این کشور پایان داد.

او روز شنبه گفت که برای ایجاد تغییر «بی‌تاب» است و حزبش مأموریت دارد تا سیاست را به‌گونه‌یی متفاوت پیش ببرد.

آقای استارمر روز خود را با تشکیل اولین جلسه کابینه آغاز کرد که شامل اولین وزیر زن دارایی انگلستان، ریچل ریوز، و وزیر امور خارجه جدید، دیوید لامی می‌شد.

او با لبخند و در میان تشویق اعضای کابینه گفت: «ما کارهای زیادی برای انجام دادن داریم، پس بیایید دست به‌کار شویم».

نخست وزیر جدید انگلستان هم‌چنین، در یک نشست خبری، اعلام کرد که طرح جنجالی محافظه‌کاران برای مقابله با ورود قایق‌های کوچک مهاجران به سواحل جنوبی بریتانیا از طریق اخراج آنها به روآندا را ادامه نخواهد داد.

وی به خبرنگاران گفت: «طرح روآندا پیش از آغاز، شکست‌خورده و مرده بود. من حاضر نیستم با ترفندهایی که بازدارنده نیستند، ادامه دهم».

طرح محافظه‌کاران برای اعزام این پناهجویان به کشور آفریقایی روآندا هم نتوانسته است مشکل را حل کند. در حالی‌که گروه‌های حقوق‌بشری دولت سوناک را متهم کردند که با این اقدام حقوق انسان‌ها را زیر پا می‌گذارد، در مقابل طرفداران اخراج پناهجویان از این‌که تاکنون حتی یک پرواز هم به سمت روآندا صورت نگرفته گلایه‌مند هستند.

وکلای دفتر امور پناهجویی سازمان ملل گفته‌اند که پناهجویان در روآندا، در شرق آفریقا، با احتمال اخراج اجباری به کشورهایی روبه‌رو می‌شوند که در آنجا جانشان به خطر می‌افتد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6d3c4c2a-0ff9-4d79-89b3-3ec54bd7f568"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات