728 x 90

نجات ملوانان ایرانی و توقیف مواد مخدر آنها توسط نیروی دریایی آمریکا

آتش‌سوزی در کشتی ایرانی  که حامل مواد مخدر بود
آتش‌سوزی در کشتی ایرانی که حامل مواد مخدر بود

نیروی دریایی آمریکا ملوانان ایرانی را که در حال قاچاق مواد مخدر بودند نجات داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس پنجشنبه ۲۵آذر، ملوانان آمریکایی حاضر در کشتی دریایی آمریکا با مشاهده این صحنه به کمک سرنشینان قایق آتش‌گرفته می‌شتابند و آنها را نجات می‌دهند.

بر اساس بیانیه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا، نیروی دریایی آمریکا پنج ملوان ایرانی را که بر اثر انفجار در کشتی آنها مجروح شده بودند، نجات داد و محموله مواد مخدر آنها را توقیف کرد.


فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در بیانیه‌یی اعلام کرد: «نیروی دریایی آمریکا در ۲۴آذر ۵ملوان را پس از آتش‌سوزی در کشتی آنها که هنگام عبور از خلیج عمان در حال قاچاق مواد مخدر بود، نجات داد».
در این بیانیه هم‌چنین آمده است که "یو إس إس سیروکو"بیش از ۱۷۴۵ کیلو گرم حشیش، ۵۰۰ کیلو گرم متامفتامین و ۳۰ کیلو گرم هروئین به ارزش کل ۱۴.۶ میلیون دلار کشف و ضبط کرده است.

 

سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه می‌گوید که به باور ملوانان شرکت‌کننده در این عملیات، تنها نیمی از کل مواد مخدر موجود در قایق کشف و توقیف شده؛ حال آن که مابقی این مواد یا در آتش سوختند و یا با قایق به زیر آب رفتند.

به گفته فرماندهان نیروی دریایی آمریکا، پنج سرنشین ایرانی قایق آتش‌گرفته پس از نجات به مسئولان کشور عمان تحویل داده شدند و تحت مداوا قرار گرفته‌اند.(یورونیوز ۲۵آذر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a680b9ae-54b6-497d-8494-32eb471ae6de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات