728 x 90

نامه مشترک پتری سارواما و ریشارد چارنسکی نمایندگان پارلمان اروپا از فنلاند و لهستان به ادی راما، در محکومیت حمله شنیع به اشرف۳

نامه مشترک پتری سارواما و ریشارد چارنسکی نمایندگان پارلمان اروپا
نامه مشترک پتری سارواما و ریشارد چارنسکی نمایندگان پارلمان اروپا

نامه مشترک پتری سارواما و ریشارد چارنسکی

نمایندگان پارلمان اروپا از فنلاند و لهستان

به ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی

محکومیت حمله شنیع به اشرف۳

۳۰ خرداد ۱۴۰۲

 

نخست وزیر جمهوری آلبانی

ما اعضای دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا، عمیق‌ترین نگرانی و محکومیت صریح خود را در مورد حمله فجیع اخیر به اشرف۳ که منجر به کشته شدن آقای علی مستشاری و مجروح شدن بیش از ۱۰۰نفر شد، اعلام می‌کنیم. برخی از مجروحان در وضعیت بحرانی هستند. این یورش سرکوبگرانه که توسط پلیس آلبانی به خواست فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران سازماندهی شده، وجدان ما را شوکه کرده و نیازمند توجه فوری است.

پلیس آلبانی با اقدامات وحشیانه که به‌زور وارد اشرف۳، خانه اعضای مقاومت ایران، محل اقامت بیش از ۱۰۰۰نفر از زندانیان سیاسی سابق دیکتاتوری شاه یا رژیم فعلی از جمله صدها زن، شدند و درها و تجهیزات را شکسته و با گاز اشک‌آور و اسپری فلفل به ساکنان حمله کردند. این حملات یادآور حملات جنایتکارانه‌ای است که قبلاً در دوران حاکمیت نوری مالکی در کمپ اشرف در عراق بین سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۵ شاهد آن بودیم. . بسیاری از ما در آن سال‌ها درگیر کارزار حفظ امنیت ساکنان اشرف در پارلمان اروپا بودیم.

مشاهده چنین نقض آشکار حقوق‌بشر و معاهدات بین‌المللی، از جمله کنوانسیون مربوط به وضعیت پناهندگان، اعلامیه جهانی حقوق‌بشر، و کنوانسیون اروپایی حقوق‌بشر، بسیار ناراحت‌کننده است.

ما به‌عنوان اعضای پارلمان اروپا که متعهد به رعایت اصول عدالت، حقوق‌بشر و آزادی هستیم، از دولت آلبانی می‌خواهیم که به چنین رفتارهایی پایان دهد. ما از دولت می‌خواهیم که تضمینهای لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین رفتارهایی که امنیت و آسایش ساکنان اشرف را به خطر می‌اندازد، ارائه دهد. فوریت این وضعیت نیازمند توجه و اقدام سریع برای محافظت از جان افراد آسیب دیده است.

علاوه بر این، ما از اتحادیه اروپا، که آلبانی خواستار عضویت در آن است، می‌خواهیم این حمله وحشیانه را محکوم کند و دولت آلبانی را به‌خاطر همدستی در این اقدامات اسفناک بازخواست کند. اتحادیه اروپا به‌عنوان مدافع حقوق‌بشر و ارزش‌های دموکراتیک، مسئولیت دارد تعهد خود را به حفظ این اصول، حتی در خارج از مرزهایش نشان دهد.

پتری سارواما، نماینده پارلمان اروپا از فنلاند

ریشارد چارنسکی، نماینده پارلمان اروپا از لهستان

(نامه مشترک پتری سارواما و ریشارد چارنسکی۲ تیر)

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b9812e0f-8416-4661-b71b-81de91891327"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات