728 x 90

نامهٔ کمیتهٔ ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد به‌رئیس اتحادیهٔ اروپا و رؤسای شورا و پارلمان اروپا

پارلمان ایتالیا
پارلمان ایتالیا

به‌رئیس شورای اروپا شارل میشل

کمیتهٔ ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد دریافت که در ۲۹ژوئیه رژیم تهران علیه ۱۰۴عضو سازمان مجاهدین خلق ایران کیفرخواست صادر کرده که اکثر آنها پناهنده خارج از کشور به‌ویژه در آلبانی هستند.

بدون شک، اتهامات جنایی ساختگی است، زیرا این رویهٔ رایج برای رژیمی است که در آن قوه قضاییه مستقل نیست و حقوق دفاعی آن عملاً وجود ندارد.

در سال گذشته، رژیم ایران سرکوب را در داخل کشور از جمله (با) هزاران زندانی، شکنجهٔ سیستماتیک و چندین اعدام تشدید کرده است به‌این امید که موج اعتراضات را که به‌خیزش گسترده می‌انجامد متوقف کند.

در عین‌حال، رژیم از هیچ تلاشی برای آزار و اذیت اعضای اپوزیسیون ایران در اروپا فروگذار نمی‌کند و هم‌چنین دولتهای غربی را به‌تروریسم تهدید می‌کند و به‌طور مشهودی به‌گروگان‌گیری می‌پردازد تا محدودیت‌هایی برای فعالیت‌های سیاسی پناهندگان ایرانی در خارج از کشور ایجاد کند و یا با انجام حملات سایبری به‌اهداف استراتژیک و زیرساخت‌های حیاتی ملی در سراسر کشورهای خارجی به‌ویژه در اروپا.

ما تضمین‌هایی را که ۷سال پیش نخست‌وزیر ادی راما به‌پناهندگان مجاهدین خلق داده بود یادآوری می‌کنیم مبنی بر این‌که شرایط پیش‌بینی‌شده در کنوانسیون ۱۹۵۱ ژنو در مورد پناهندگان سیاسی باید مبنای حضور جامعهٔ ساکن در اشرف۳ در آلبانی باشد.

آنچه در عوض و به‌جای تحقیق دربارهٔ مخالفان ایرانی در خارج به‌خاطر «جنایات» ساختگی باید به‌عنوان موضوعی در رابطه با حفاظت و ثبات اروپا مورد تأکید قرار گیرد این است که رژیم ایران توطئهٔ حملات تروریستی را در چندین کشور اروپایی طراحی کرده است.

در یک مورد معروف، در سال۲۰۲۱ یک دیپلمات (رژیم) ایران در بلژیک به‌دلیل هماهنگی برای بمب‌گذاری در گردهمایی سالانهٔ شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در ژوئن۲۰۱۸ با حضور مخالفان ایرانی به ۲۰سال زندان محکوم شد. در این گردهمایی خانم مریم رجوی اعضای پارلمان اروپا و بسیاری از پارلمانترهای کشوری، از جمله اعضای کمیتهٔ ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد حضور داشتند.

ما قاطعانه بر این باوریم که اتحادیهٔ اروپا باید تمام تلاش‌های رژیم ایران را برای آزار و اذیت مخالفان در اروپا به‌هر وسیله‌یی مانند انتشار اطلاعات نادرست علیه پناهندگان ایرانی و سوءاستفاده از انترپل و سایر مکانیسم‌های بین‌المللی محکوم کند.

  • سناتور جولیو ترتزی رئیس کمیتهٔ ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد، رئیس کمیسیون سیاست‌های اروپا در سنای ایتالیا، وزیر خارجه (۲۰۱۳)
  • سناتور مارکو اسکوریا رئیس مشترک کمیته ایتالیایی پارلمانترها برای ایران آزاد، دبیر کمیسیون اروپایی سنای ایتالیا
  • سناتور داریو پارینی نایب‌رئیس کمیسیون قانون اساسی
  • سناتور رافائله اسپرانزون عضو کمیسیون خارجه و نایب‌رئیس گروه برادران ایتالیا در سنا
  • کاتیا پولیدوری عضو کمیسیون تجارت پارلمان
  • امانوئله پوتزولو عضو کمیسیون خارجی پارلمان
  • نایکه گریپیونی عضو کمیسیون خارجی پارلمان
  • پیترو پیتالیس نایب‌رئیس کمیسیون قضایی پارلمان
  • استفانیا آسکاری عضو کمیسیون قضایی پارلمان
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/97abffb9-c4c9-4a56-afb4-3dde1bbf8d36"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات