728 x 90

میخائیل اولیانوف در واکنش به وزیر خارجه رئیسی: «به‌زودی» به چه معناست؟

میخائیل اولیانوف
میخائیل اولیانوف

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین، روز اول آبان در واکنش به وعده دوباره امیر عبداللهیان، وزیر خارجه رژیم مبنی بر «به‌زودی» از سرگرفته شدن مذاکرات احیای «برجام» پرسید که «به‌زودی» به چه معناست؟

امیر عبداللهیان اخیراً در دیدار با خسرو ناظری، دبیرکل جدید سازمان همکاری اقتصادی «اکو» درباره گفتگوهای اخیر با اتحادیه اروپایی در تهران و ادامه آن در بروکسل، گفته بود: «به‌زودی مذاکرات هسته‌یی با ۴+۱ از سر گرفته می‌شود».

اولیانوف، با طعنه به اظهارات وزیر خارجه رژیم در توئیتی نوشت: «به‌زودی. آیا کسی می‌داند این عبارت در عمل به چه معناست؟»

این دومین بار است که نماینده روسیه در هفته‌های اخیر از موضع رژیم ایران در مورد تاریخ بازگشت به مذاکرات ابراز نارضایتی می‌کند.

رژیم آخوندی تاکنون بارها گفته است این مذاکرات «به‌زودی» آغاز خواهد شد، اما تاریخ مشخصی برای آن تعیین نکرده است

این موضع‌گیری در شرایطی صورت می‌گیرد که تشدید فشارهای اروپایی و آمریکایی بر رژیم برای بازگشت هر چه سریع‌تر به میز مذاکرات احیای برجام افزایش یافته است.

در واکنش به نگرانی‌های روزافزون جامعه جهانی، آمریکا و سه قدرت اروپایی، روز جمعه در جریان رایزنیهایی در پاریس، بر ضرورت بازگشت سریع رژیم آخوندی به مذاکرات هسته‌یی توافق کردند.

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز جمعه ۳۰مهر، با اظهار این‌که «دیپلماسی» مؤثرترین راه در خصوص منع دائمی ایران از دستیابی به سلاح اتمی است، عنوان کرد رایزنیهای اتمی با ایران باید در ادامه دور ششم مذاکرات باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee744d57-396d-4a55-ab11-c6e2a02d59f5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات