728 x 90

مقام آمریکایی: ادعای ایران درباره تشکیل ائتلاف دریایی با عربستان و منطقه، با عقل جور در نمی‌آید

تیم هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا
تیم هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا

مقام آمریکایی در واکنش به ادعای رژیم آخوندی درباره تشکیل "ائتلاف دریایی" با عربستان سعودی و امارات متحده عربی و سایر کشورهای منطقه، بیان کرد که این سخنان با اقدامات رژیم ایران تناسب ندارد.

تیم هاوکینز سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا به‌طور اختصاصی به "بریکینگ دیفنس" گفت: "این ادعای ایران با عقل جور در نمی‌آید، (چرا که کشوری) که عامل شماره یک بی‌ثباتی منطقه است مدعی شده که قصد دارد برای حفاظت از همان آب‌هایی که خود در حال تهدید آن است، با عربستان، امارات و بحرین ائتلاف نظامی تشکیل دهد."

هم‌چنین، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تأکید کرد که نیروهای رژیم ایران طی دو سال گذشته، ۱۵کشتی تجاری را با پرچم‌های بین‌المللی توقیف یا برای آنها اخلال ایجاد کرده‌اند. در پاسخ به این اقدامات، آمریکا در حال تقویت دفاع در اطراف تنگه هرمز و همکاری با شرکای خود در این منطقه است.

از سوی دیگر، فرمانده نیروی دریایی ارتش رژیم اعلام کرده بود که "به‌زودی" ائتلاف مشترک نیروی دریایی ایران با کشور‌هایی چون عربستان، امارات، قطر، بحرین و عراق شکل خواهد گرفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a352925f-2e75-493e-8f0b-98ea9369b93f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات