728 x 90

معمر الاریانی افزایش قاچاق تسلیحات رژیم ایران به حوثیها را محکوم کرد

تسلیحات توقیف شده توسط نیروهای آمریکایی
تسلیحات توقیف شده توسط نیروهای آمریکایی

عرب نیوز روز ۱۵بهمن نوشت: وزیر یمن افزایش قاچاق تسلیحات ایران به حوثی‌ها را محکوم کرد.
معمر الاریانی، وزیر اطلاعات، فرهنگ و گردشگری یمن گفت که رژیم ایران از زمان پایان آتش‌بس تحت حمایت سازمان ملل در اکتبر گذشته، عملیات قاچاق تسلیحات خود را به شبه‌نظامیان حوثی افزایش داده است.
الاریانی به‌عملیات اخیر مشترک نیروهای آمریکایی و فرانسوی اشاره کرد که در آن یک محموله تسلیحاتی رژیم ایران که از طریق خلیج عمان عازم یمن بود، رهگیری شد.
گزارشها قبلاً حاکی از آن بود که این کشتی ۳۰۰۰تفنگ تهاجمی، ۲۰موشک ضدتانک و حدود ۵۰۰۰۰۰گلوله مهمات را برای شبه‌نظامیان حوثی حمل می‌کرد.
الاریانی گفت: توقیف ۱۰۰موتور هواپیمای بدون سرنشین توسط نیروهای امنیتی یمن که از طریق بندر زمینی شهن به سمت حوثی‌ها حرکت کرده‌اند در پنجمین تخلف از این دست در دو ماه گذشته، نقش ایران را در تضعیف تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای پایان دادن به جنگ و برقراری صلح یمن نشان می‌دهد.
وی افزود: که این امر تأیید می‌کند که ایران به‌طور کامل یک شبه‌نظامی را که «قدرت تصمیم‌گیری در مورد جنگ و صلح را ندارد» تأیید می‌کند.
معمر الاریانی از جامعه جهانی و اعضای سازمان ملل خواست تا با اقدامات غیرقانونی ایران که ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی را تضعیف می‌کند، مقابله کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/de97b8bb-1cee-4cfc-a0e5-c17879692de4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات