728 x 90

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: بایدن در پی تشکیل جبهه‌ای واحد با اروپا در برابر رژیم ایران است

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید طی سخنانی گفت: گذشته از دیپلماسی، همه گزینه‌های دیگر برای برخورد با رژیم ایران موجود است.
سایت کاخ سفید روز سه‌شنبه ۴آبان به‌نقل از جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ‌سفید نوشت: جو بایدن در دیدار با سران کشورهای اروپایی و دیگر متحدان خود، خواهد کوشید همگرایی میان متحدان را تقویت کند و جبهه واحدی در برابر برنامه هسته‌یی رژیم ایران به‌وجود بیاورد.
سالیوان در ادامه گفت: همانند چند ماه گذشته، ما و متحدان اروپایی‌مان به‌خصوص سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان که در مذاکرات هسته‌یی حضور دارند، این پیام یکصدا را به رژیم ایران خواهیم داد که این فرصت به‌صورت نامحدود وجود ندارد و رژیم ایران باید به میز مذاکره برگردد.

وی افزود: ما پیامهای روشنی را به ایرانیها خواهیم داد، کاری که طی چند ماه گذشته کرده‌ایم و این پنجره تا ابد باز نمی‌ماند. ما دقیقاً لازم می‌دانیم که به دیپلوماسی بازگردیم و در میز دیپلوماسی شاهد پیشرفت در میز دیپلماتیک باشیم. البته ما همه سایر گزینه‌ها را برای خود محفوظ می‌داریم تا هر کاری لازم باشد با این برنامه انجام بدهیم.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از گفتگوی رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران با خبرنگاران درباره تأخیر رژیم ایران برای از سرگیری مذاکرات نوشت: روز دوشنبه نماینده ارشد آمریکا در امور ایران گفت: اکنون تلاش‌ها برای احیای توافقنامه هسته‌یی سال۲۰۱۵ ایران در مرحله حساسی قرار دارد. او در ادامه گفت: دلایل تهران برای از سر نگرفتن مذاکرات قابل‌قبول و قانع کننده نیست.

رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، در گفتگو با خبرنگاران گفت: واشنگتن به‌طور فزاینده‌یی نگران است که تهران بازگشت به مذاکرات را به تأخیر انداخته است. اما گفت: این کشور (آمریکا) ابزارهای دیگری برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌یی دارد و در صورت نیاز از آنها استفاده خواهد کرد.

مالی با اشاره به این توافق که به‌طور رسمی برنامه جامع اقدام مشترک، نامیده می‌شود، گفت: ما در مرحله حساسی از تلاش‌ها هستیم، تا ببینیم آیا ما می‌توانیم برجام را دوباره احیا کنیم. ما یک وقفه چند ماهه داشته‌ایم و دلایل ارائه شده توسط مقامات ایران برای این‌که چرا در این وقفه قرار گرفته‌ایم، دیگر اصلاً قابل‌قبول و قانع کننده نیست.

مالی در عین‌حال گفت: پنجره برای از سرگیری پایبندی آمریکا و ایران به توافق در نهایت بسته خواهد شد.

در خبر دیگری در همین رابطه ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه سوم آبان در کنفرانس مطبوعاتی خود که در سایت وزارت خارجه منتشر شده است در پاسخ به خبرنگاران درباره ملاقات این هفته رژیم آخوندی با مورا از اتحادیه اروپا گفت: مقصد نهایی مذاکرات باید وین باشد. این مقصد نمی‌تواند سایر پایتختها و شهرهای اروپا باشد. ما بر همان اعتقادیم که سایر اعضای گروه پنج به‌علاوه یک به آن معتقدند و هم‌چنین روسیه و چین اعتقاد دارند که برجام و بازگشت متقابل به آن کماکان بهترین بوده و مؤثرترین وسیله است تا یکبار دیگر (رژیم) ایران در معرض محدودیتهای دائم و قابل راستی‌آزمایی در برنامه اتمی‌اش باشد و هرگز نتواند یک سلاح اتمی داشته باشد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/43e310c6-2dba-4be4-8774-53c69374090e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات