728 x 90

مسکن در تهران گرانتر شد

گرانی مسکن در تهران
گرانی مسکن در تهران

بانک مرکزی رژیم اعلام کرد: در تیرماه سال ۱۳۹۷، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۳.۵هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۹.۲و ۷درصد کاهش نشان می‌دهد.

تازه‌ترین گزارش رسمی بانک مرکزی از تغییرات قیمت مسکن در شهر تهران طی چهار ماه نخست امسال نشان می‌دهد که در خردادماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی شهر تهران ۶۹.۷میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۷.۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است: در چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۷، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۵۲.۶هزار واحد مسکونی بالغ شد که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۱.۷درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

گران شدن کرایه مسکن در شهر تهران

در تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی همچنین اعلام شده که در تیرماه شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۶، ۱۳درصد و ۱، ۱۱درصد گرانتر شده است.

همچنین طبق آمار بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۷به ۱۳هزار‌و‌پانصد واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۹.۲و ۷درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

به‌دنبال گرانی کالاهای مورد نیاز مردم اجاره مسکن هم سرسام‌آور گران شده است.
رسانه‌های رژیم از گرانی 46درصدی اجاره مسکن خبر دادند.

یک عضو مجلس آخوندی گفت:‌ متأسفانه از ابتدای تابستان تا کنون نرخ اجاره بها در برخی مناطق تهران تا 46درصد رشد داشته که این با هیچ منطقی سازگار نیست.

همین عضو مجلس آخوندی بیکاری را دردی کهنه در حاکمیت آخوندها توصیف کرد و خطاب به آخوند روحانیکه آمار غلط در مورد بیکاری می‌دهد گفت:‌

 

مجلس رژیم ۶شهریور ۹۶:
در بهار سال جاری نرخ بیکاری استان یازده و هشت دهم درصد اعلام شده است اما هم جنابعالی و هم همه نمایندگان استان لرستان می‌دانند این آمار کاملاًً غیرواقعی است با ارائه آمار غیرواقعی نه تنها گره‌ای از مشکلات مردم باز نمی‌شود بلکه دچار اشتباه در تصمیم‌گیری و خود فریبی نیز می‌شویم...
حال و روز صنعت در کشور خوب نیست بسیاری از صنایع به‌ویژه در استانهای کمتر برخوردار یا به تعطیلی کشیده شده‌اند یا در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند که اکثر صنایع استان لرستان از چنین وضعیتی برخوردار هستند...
.... کارخانه سیمان درود به‌عنوان شناسنامه صنعتی این شهرستان پس از نیم قرن فعالیت رو به تعطیلی است...

معاون وزیر راه و شهرسازی کابینه آخوند روحانی: قیمت زمین در ایران طی ۱۳سال ۱۰۷برابر شد

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی کابینه آخوند روحانی روز سه‌شنبه ۱۸مهر ۹۶ به افزایش ۱۰۶برابری قیمت زمین در بازه زمانی سال‌های ۷۹ تا ۹۲ اذعان کرد و گفت: از سال ۹۲ تا امروز قیمت مسکن ۱.۶برابر نرخ تورم افزایش یافته است.

وی افزود: "همچنین نرخ تورم نیز 37برابر شده و در مجموع طی مدت یاد شده قیمت تقریباً سه‌برابر نرخ تورم افزایش یافته است".

 

رشد ۴۰درصدی مستاجران در دولت روحانی

دبیر حکومتی انجمن انبوه‌سازان به افزایش ۴۰درصدی خانوارهای مستاجر طی ۵سال گذشته اعتراف کرد.
فرشید پورحاجت در مصاحبه با کیهان خامنه‌ای در روز ۲۰شهریور ۹۶ با اشاره به این‌که طبق آخرین سرشماری تعداد خانوارهای ایرانی از 5میلیون نفر به 7میلیون نفر افزایش یافته، گفت: طی 5سال گذشته با افزایش 40درصدی خانوارهای مستاجر روبه‌رو شده‌ایم که این خود باعث برهم‌خوردن نظم در این بازار شده است.
وی با بیان این‌که آمارها نشان می‌دهد خریداران وارد شده در بازار مسکن مصرف‌کنندگان واقعی هستند، گفت: بخش بزرگی از واحدهای تولید شده وارد بازار مصرفی شده‌اند و اکنون با کاهش واحدهای اجاره‌ای روبه‌رو هستیم.
 

افزایش ۴۵درصدی اجاره‌بها در استان قزوین

در شرایطی که مستاجران با افزایش ۴۰تا ۶۰درصدی اجاره بها در بازار مسکن مواجهند بازارِ خرید و فروش مسکن با رکود بی‌سابقه‌ای روبه‌رو است.
سایت حکومتی صبح قزوین ۱۴مرداد ۹۶ با ارائه گزارشی از وضعیت وخیم اجاره‌بها در این استان نوشت:‌ مستأجرین نیز برای تأمین مسکن خود ناچارند 50تا 70درصد حقوق خود را پرداخت کنند.
در همین رابطه یکی از بنگاه‌داران مسکن در منطقه کوثر و مینو در می‌گوید:‌ اجاره‌بهای واحدهای مسکونی امسال افزایش چشمگیری پیدا کرده است به‌طوری‌که کمترین رقم اجاره برای واحدهای مسکونی با متراژ پایین، مسیرهای دورافتاده و بعضاً پیلوت، 400هزار تومان است. به‌گفته این بنگاهدار از ابتدای سال 95 تا کنون اجاره بها افزیش یافته و امسال با افزایش 40تا 45درصدی به نقطه اوج خود رسیده است. وی ادامه می‌دهد: گرانی اجاره بهای مسکن بیداد می‌کند و تحمل این فشار برای مستاجرها سخت بوده و اکثراًً توان پرداخت ندارند.

یکی دیگر از بنگاهداران می‌گوید: امسال بدترین سال کاری در طول 15سال فعالیتم است.
یکی از مراجعه‌کنندگان به بنگاه املاک مسکن می‌گوید: من مستاجر هستم و موعد اجاره‌ام به پایان رسیده است؛ به بیش
 از ۳۰بنگاه مراجعه کرده‌ام؛ اما خانه‌یی مناسب برای اجاره نیست.

۳۷درصد از جمعیت مردم ایران اجاره نشین هستند

در ایران تحت حاکمیت رژیم آخوندی بنا‌ به محتاطانه‌ترین برآوردها ۷میلیون خانوار اجاره نشین هستند. این آمار ۳۷درصد از جمعیت مردم ایران را شامل می‌شود، در حالیکه در بعضی دیگر از برآوردها این آمار تا دوبرابر این رقم هم می‌رسد.
فردین یزدانی که از او به‌عنوان مدیر علمی طرح جامع مسکن رژیم نام برده می‌شود در این باره اعتراف می‌کند که این افزایش علامت هر چه فقیرتر شدن مردم تحت حاکمیت این رژیم است. وی می‌گوید: «می‌توان گفت که این افزایش آمار در اجاره‌نشینی حکایت از کاهش قدرت خرید مردم دارد. در ایران کسانی که توانایی خرید دارند، به‌عنوان مالک وارد بازار می‌شوند و عموماًً این‌طور نیست که خانواده‌ای پول کافی داشته باشد و مستاجر بماند. در کشور ما بیشترین تعداد مستاجران مربوط به دهک‌های پایین درآمدی هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9fa6887-fcf3-4ac8-842b-1ff6df2cdb3e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات