728 x 90

محمود عباس در دیدار با وزیر خارجه آمریکا بر رد کامل هر گونه جابه‌جایی مردم فلسطین تأکید کرد

محمود عباس و آنتونی بلینکن
محمود عباس و آنتونی بلینکن

دیدار وزیر خارجه آمریکا با رئیس دولت فلسطین در رام‌الله

محمود عباس بر رد کامل هر گونه جابه‌جایی مردم فلسطین تأکید کرد

روز چهارشنبه ۲۰دی محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر خود در رام‌الله با آنتونی بلینکن وزیر خارجهٔ آمریکا دیدار و گفتگو کرد.

خبرگزاری وفا، گزارش داد: « (محمود عباس) نسبت به خطر اقدامات مقامات اسراییل با هدف آواره‌کردن مردم ما از نوار غزه یا کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس... هشدار داد... و بر رد کامل هر گونه جابه‌جایی مردم فلسطین چه از نوار غزه و چه کرانهٔ باختری تأکید کرد و گفت که ما اجازه نخواهیم داد چنین اتفاقی رخ دهد».

خبرگزاری وفا افزود: محمود عباس در این دیدار هم‌چنین گفت که نوار غزه جزء جدایی‌ناپذیر کشور فلسطین است و بر لزوم توقف فوری جنگ در غزه و کرانه باختری از جمله بیت‌المقدس شرقی تأکید کرد «تا بتوان راه‌حل سیاسی مبتنی بر مشروعیت بین‌المللی را به‌اجرا درآورد؛ (راه‌حلی که) با عضویت کامل کشور فلسطین تشکیل کنفرانس بین‌المللی صلح برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین به پایتختی بیت‌المقدس شرقی شروع می‌شود. این تضمین‌کنندهٔ صلح و امنیت برای همه خواهد بود.

 

رویترز گزارش داد: «آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات‌متحده روز چهارشنبه پس از تحت فشار قرار دادن سران اسراییل برای ارائه راهی جهت تشکیل کشور فلسطین، با محمود عباس، رئیس دولت فلسطین در کرانه باختری اشغالی... دیدار کرد».

 

خبرگزاری فرانسه، نیز نوشت: «آنتونی بلینکن دیپلمات ارشد ایالات متحده، روز چهارشنبه به محمود عباس، رئیس دولت فلسطین گفت که واشنگتن از «گام‌های ملموس» برای ایجاد کشور فلسطین حمایت می‌کند. خبرگزاری فرانسه، افزود: بلینکن از اسراییل خواسته است تا پولهای بلوکه شده مالیات فلسطینیان را به‌طور کامل به فلسطینیان واگذار کند.

 

وزیر خارجهٔ آمریکا به‌دنبال دیدارهایش با مقامات اسرائیلی، طی یک کنفرانس مطبوعاتی در سفارت آمریکا گفت: «تلفات روزانه در میان غیرنظامیان در غزه، به‌خصوص کودکان، بسیار زیاد است... من در دیدارهایم به‌روشنی تمام گفتم که غیرنظامیان فلسطینی باید بتوانند به‌محض فراهم شدن شرایط به کشور خود بازگردند».

 

سی.ان.ان گزارش داد: «بلینکن در برخی از صریح‌ترین اظهاراتش در مورد وضع موجود گفت که نتانیاهو باید گرایش‌های راست افراطی دولت خود را برای دستیابی به هر پیشرفتی در آینده مهار کند».

سی.ان.ان اضافه کرد: «وزیر خارجهٔ اسرائیل... به بلینکن گفت که برای اسراییل ضروریست که «به جنگ پایان» بدهد و حماس گروگانها... را بازگرداند و «امنیت مردم ما» تضمین شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ddd2a81-a677-4eb9-9b87-27fc80691f35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات