728 x 90

محمدرضا خاتمی: ما اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام هستیم

محمدرضا خاتمی
محمدرضا خاتمی

محمدرضا خاتمی از اصلاح‌طلبان قلابی که خطر سرنگونی نظام ولایت فقیه را به‌خوبی احساس کرده است در مصاحبه با روزنامه حکومتی همشهری گفت:‌ اصلاح‌طلبان ابایی از این ندارند که بگویند ما سوپاپ اطمینان نظامیم.

وی در مصاحبه با خبرگزاری حکومتی ایسنا ۲۷تیر۹۷ از جمله گفت:

مردم وقتی می‌بینند نتیجه حضورشان در انتخابات راه به‌جایی نمی‌برد، اسیر احساسات خودشان می‌شوند و اعتراضات‌شان این‌گونه عیان می‌شود.

من به آقایان پیشنهاد می‌دهم، بیایند از آحاد ملت نظرسنجی کنند که اگر امکان مهاجرت داشتند، چند نفرشان در مملکت می‌ماندند؟

 

تغییر نظام مشکلات را بیشتر می‌کند!

برادر آخوند شیاد محمد خاتمی در مورد خواست مردم برای تغییر نظام ولایت فقیه مدعی شد: ‌ما معتقدیم تغییر نظام بر مشکلات و مشقات کشور خواهد افزود.

محمدرضا خاتمی به رنگ باختن دعاوی اصلاح طلبی در حکومت آخوندی اذعان کرد و گفت: شاید مناسب‌ترین تعبیر درباره موقعیت اصلاح‌طلبان به‌ عنوان یک جریان سیاسی این است که به جریانی بدل شده‌ایم که روز به‌ روز امید مردم نسبت به ما کمتر شده است.

دولت باید دقت کند که اگر بخواهد مسیر را بر همین منوال ادامه دهد فرصت‌سوزی کرده است و موفق نمی‌شود.

 

رقیب اصلاح‌طلبان براندازان هستند

سعید حجاریان، در اعترافی ناگزیر به موقعیت سرنگونی رژیم و نقش واقعی اصلاح‌طلبان قلابی در حفظ نظام استبداد دینی، تصریح کرد:

وی روز چهارشنبه ۱۳تیر ۹۷ گفت اکنون رقیب اصلاحات نه جناح راست؛ که براندازان هستند.

حجاریان که از بنیانگذاران وزارت منفور اطلاعات و از جلادان دهه ۶۰ است، گفت: سرعت وقایع زیاد و فرصت اصلاح‌طلبان کم است. چنانکه مشاهده می‌کنیم، اکنون دیگر رقیب اصلاحات نه جناح راست بلکه براندازانهستند. با این فرض باید بحث شود که اگر اوضاع به سمت هرج‌ و‌ مرج رفت، ترامپ موضع سخت‌تری گرفت... تکلیف چه خواهد شد.

سعید حجاریان برای آمادگی مقابله با شرایط جدید پیشنهاد یک هسته سخت برای این باند را مطرح کرد و افزود: البته ممکن است، مردم جملگی اصلاح‌طلبان را پس بزنند و میان هسته سخت پالایش شده و دیگر اصلاح‌طلبان تمایزی نگذارند؛ اصلاح‌طلبان در صورت قرار گرفتن در چنین وضعیتی باید سیاستهای خود را از دهان غیرمطرح کنند.

سعید حجاریان با اذعان به این‌که این پروژه‌ها مشروعیت پیدا نکرده‌اند و شکست خورده‌اند ولی به‌زعم خود تنها راه گریز از مهلکه را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید اگر به گذشته نه‌چندان دور بازگردیم، می‌بینیم این قبیل پروژه‌ها حتی به شکل رادیکال مطرح شده و به اجرا درآمده است. و اگر ‌چه به شکل صوری موفق ظاهر شده اما نتوانسته مشروعیت لازم را کسب کند.

بله، اما با نگاه به کاستی‌های گذشته می‌توان تمهیداتی اندیشید که این پروژه هم‌سرنوشت با پروژه‌های پیشین نشود.

 

 

مطالب مرتبط

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32583906-9f0c-4344-ae99-2d3c06862001"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات