728 x 90

محاکمه رژیم ایران دردادگاههای بین المللی / اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

گفتگوی دکتر سنابرق زاهدی با اسکای نیوز

هدرنائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
هدرنائرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد رژیم ایران در جهان تروریسم و بنیادگرایی را گسترش می‌دهد. او از جامعه جهانی خواست برای مقابل با تجاوز گریها و قانون شکنیهای این رژیم به مردم ایران کمک کنند.

هدر نائرت افزود مردم ایران بزرگترین قربانی رژیم ایران هستند چرا که آنها برای مقابله با فساد و نقض حقوق خود علیه این رژیم نیازمند جامعه جهانی اند.

این رژیم جنایتکار اصلاحاتی را که مردم به آن نیاز دارند به عقب می‌اندازد.و در سراسر نقاط جهان تروریسم را گسترش می‌دهد.

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تأکید کرد رژیم ایران هم‌چنان به دستگیری مخالفانش وبکارگیری سیاست شکنجه فشار علیه زندانیان ادامه می‌دهد.

هدر نائرت در ارتباط با سرکوب گریهای رژیم ایران در ادامه گفت: این رژیم زندانیان را شکنجه می‌کند ولی مدعی می‌شود که آنها خود کشی کرده‌اند و هیچ تحقیقاتی هم وجود ندارد بسیاری از آنها خواستار تغییر در این رژیم هستند.

 

گفتگوی اسکای نیوز با دکتر سنابرق زاهدی

تلویزیون اسکای نیوز در ارتباط با اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا با دکتر سنابرق زاهدی مسؤل کمیسیون قضایی شورای ملی مقاومت ایران گفتگویی داشت و از او سؤال کرد: بنظر شما موضوعات حقوقی در صحنه بین‌المللی تا چه حد میتواند در برابر رژیم ایران کارساز باشد؟

دکتر سنابرق زاهدی: فکر می‌کنم که این بخش از این پرونده علیه این رژیم مهمترین بخش آنست چرا که موضوع حقوق بشر در این رژیم در واقع پاشنه آشیل این رژیم است چرا که رژیم ولایت فقیه اساساً در درجه اول بر سرکوب و ثانیاً بر صدور تروریسم و جنگ‌افروزی به کشورهای دیگر بنا شده است..بنابراین شکی نیست که پرونده این رژیم از روز اول تابه‌حال کاملا روشن است.

همین امروز که با شما صحبت می‌کنم ششمین روز از اعتصاب عمومی رانندگان کامیون در کشور است. تابه‌حال بیش از صد نفر از این رانندگان دستگیر شده‌اند و حتی جعفر منتظری دادستان کل کشور که توسط خود خامنه‌ای به این سمت منصوب شده سازماندهندگان این اعتصابها را به اعدام تهدید کرده و گفته است که اینها امنیت ملی را تهدید می‌کنند.

هم‌چنانکه در سخنان سخنگوی وزارت‌خارجه هم آمده در قیام سراسری، رژیم هزاران نفر را دستگیر کرده و تعدادی از مردم را زیر شکنجه به‌قتل رسانده و اعلام کرده که آنها در زندان خودکشی کرده‌اند. اما اگر از من سؤال کنید که بهترین کار برای یک اقدام مشخص ومتمرکز روی این موضوع چیست، باید بگویم که می‌بایست روی یک قضیه بزرگ و در واقع بالاترین جنایاتی که این رژیم مرتکب شده متمرکز شد و آن قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی دقیقاً در ۳۰سال پیش یعنی در سال ۱۹۸۸است

امسال سی‌امین سالگرد این جنایت بزرگ است و باید بدانیم که این جنایت جنایت علیه بشریت است و شاید هم بتوان گفت که یک نسل‌کشی است وبا گذشت زمان کمرنگ نخواهد شد نه از نظر حقوقی و نه از نظر قانونی و قضائی.

 

اسناد جنایت علیه بشریت در ایران

اسکای نیوز: حتماً محاکمه این رژیم به‌خاطر ارتکاب چنین جنایتی صورت خواهد گرفت اما من از شما به‌عنوان اپوزیسیون آمار این جنایت را می‌خواهم چرا که شما به‌عنوان اپوزیسیون حتماً این جنایات را ثبت کرده‌اید. آمار زندانیان و زندانها و کسانی که زیر شکنجه کشته شده‌اند وتعداد اعدامها و...؛ آیا آمار و ارقام این اعمال جنایتکارانه که حتی همین روز نیز دولت آمریکا آن‌را به انتقاد کشیده مشخص است؟

دکتر سنابرق زاهدی: بله چنان‌چه بخواهیم این جنایات را ذکر کنیم باید بگوییم که گذشته این رژیم پراز خونریزی علیه مردم ایران است. من همین الآن یک سند معتبر بهمراه خودم آورده‌ام که بهتر است بگوییم دائره‌المعارفی از ۲۰هزار زندانی سیاسی از زن و مرد کودک وپیر جوان است با تمامی مشخصات آنها شامل اسامی وسطح تحصیلی ومحل اعدام نحوه اعدام ومنصب وشغل وموقعیت اجتماعی‌شان شامل دانش‌آموزان و دانشجویان و کارگران وپزشکان ووکلا و حتی شخصیتهای مذهبی که به جرأت می‌توان گفت این بزرگترین سندی است که هیچ‌یک از گروه‌های مخالف در جهان تابه‌حال آن‌را ارائه نداده تا چنین میزانی از جنایات این رژیم را بنمایش بگذارد.

حتماً شما می‌دانید که ما طی سال گذشته به‌طور خاص اسنادی از کشتار سال ۱۳۶۷و کتابها و گزارشهای زیادی را در این رابطه منتشر کرده‌ایم. تحقیقات دقیق حول مرتکبین این جنایات که در حال حاضر در مناصب بالای حکومتی قضایی قرار دارند.افرادی مانند حسینعلی نیری که رئیس کمیته مرگ تهران بود که در حال حاضر معاون قوه قضاییه در دیوان عالی کشور است. ابراهیم رئیسی که هم‌اکنون رئیس بالاترین مؤسسات اقتصادی رژیم یعنی آستان قدس رضوی در مشهد است. او در آنزمان معاون رئیس کمیته مرگ در تهران بود. علی مبشری که هم‌اکنون یک قاضی عالیرتبه در قوه قضاییه است آنزمان به‌عنوان قاضی شرع در هیأت مرگ در تهران و شهرهای دیگربود.

اسکای نیوز: :آیا این اسناد که شما جمع‌آوری کرده اید به کشورهای غربی و جامعه جهانی ارائه شده است؟ آنها چگونه در قبال این اعمال وموارد نقض حقوق‌بشر در حق افراد غیرنظامی و سیاسیون وصاحبنظران و...پاسخ می‌دهند؟

دکتر سنابرق زاهدی: بله این سؤال خیلی خوبی است چرا که ما طی یک کار طاقت‌فرسا از ۳۷سال پیش تابه‌حال با تمام قوا ومستمراًً روی این موضوع کار کرده‌ایم و در این مسیر قربانیانی هم تقدیم کرده‌ایم حتماً شما نام پروفسور کاظم رجوی را شنیده اید که بعد از انقلاب سفیر ایران در ژنو بود واز این رژیم جدا شد وسفیر مقاومت ایران در ژنو شد. این مرد از ابتدای دهه ۶۰با این پرونده‌ها رژیم را در محافل مختلف بین‌المللی وکمسیون حقوق‌بشر و سازمان ملل ‌متحد افشا کرد و رژیم ایران در مقابل او را در سال ۱۳۷۰در ژنو ترور کرد. منظورم این است که ما در محافل مختلف سیاسی جهان به‌ویژه در سازمان ملل ‌متحد این اسناد ومدارک را ارائه کرده‌ایم. به‌طوری‌که باعث شده این رژیم طی این سالها ۶۵بار در بالاترین هیأتهای بین‌المللی مانند کمیته حقوق‌بشر ملل ‌متحد و شورای حقوق‌بشر ومجمع عمومی ملل ‌متحد محکوم شود. اما طی این سالها متأسفأنه سیاست حاکم برغرب مبتنی برمماشات و استمالت در برابر این رژیم بوده است. سیاستی که مانع از احاله این پرونده به شورای امنیت شده اما اکنون ما به‌عنوان مقاومت ایران از کشورهای بزرگ خواستار ارائه این پرونده بزرگ به شورای امنیت هستیم تا این‌که از طریق شورای امنیت، این پرونده به دادگاه جنایات بین‌المللی احاله شود.

به عقیده من راه درست برای تمرکز علیه این رژیم و وارد کردن ضربه به آن همین است. چرا که قبل از وجه سیاسی و بین‌المللی، جنبه انسانی قوی‌ترین بخش این پرونده است که مربوط به فرزندان مردم ایران است که طی سالهای متمادی از این کشتارها رنج کشیده‌اند.

بیش از یک میلیون نفر در زندانهای این رژیم شکنجه شده و بیش از ۱۲۰هزار نفر آنها به‌دست این رژیم کشته شده‌اند. بنابراین زنده کردن این پرونده بزرگترین اقدام برای محاکمه این رژیم است.

بیشتر بخوانید:

پاتریک کندی:‌ قتل‌عام ۳۰هزار زندانی ایران جنایت علیه بشریت است

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ce6fde9-6bec-4e3e-8997-29fd61e402cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات