728 x 90

مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از لوایح درخواستی FATF را رد کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از لوایح درخواستی FATF را رد کرد
مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از لوایح درخواستی FATF را رد کرد

مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی یکی دیگر از لوایح FATF را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری سپاه پاسداران ـ فارس ۱۸شهریور۹۷:

هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌یی در تاریخ ۴شهریورماه به آخوند احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، مغایرت‌های یکی دیگر از لوایح چهارگانه درخواستی FATF یعنی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را اعلام کرد.

 

همچنین عباسعلی کدخدایی، قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان رژیم، با ارسال نامه‌ای به علی لاریجانی، رئیس مجلس آخوندی، با اشاره به این نامه مجمع تشخیص مصلحت رژیم درباره لایحه اصلاح قانون مبارزه پولشویی، نظر این مجمع در خصوص لایحه مذکور را «جهت اقدام لازم» به مجلس ارسال کرد.

 

https://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1397/06/18/13970618000313_Test_NewPhotoFree.jpg

https://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1397/06/18/13970618000315_Test_NewPhotoFree.jpg

 

بیشتر بخوانید:

FATF (قانون مبارزه با پولشویی) توسط شورای نگهبان رژیم ایران رد شد

با شکست برجام به‌دلیل خروج آمریکا و برقرار شدن تحریمهای تشدید شونده اولیه و ثانویه و در نتیجه مسابقه شرکتهای خارجی برای ترک معاملات تجاری با رژیم ایران، موضوع شکست برجام و همچنین پیوستن یا نپیوستن به کنوانسیون اف.ای.تی.اف به موضوع جدی جنگ بین باندهای حاکم بر ایران شده است. در همین رابطه سخنگوی شورای نگهبان رژیم ایران ۲۳تیر ۹۷گفت که این شورا اصلاح قانون مبارزه با پولشویی را که جزو مصوبات چهارگانه موسوم به FATF است را مغایر قانون اساسی این رژیم می‌داند.

دولت روحانی، برای مقابله با نامگذاری مجدد رژیم ایران در فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی علیه پولشویی و تأمین مالی تروریسم، ٤لایحه به مجلس فرستاده بود؛ که مجلس رژیم ایران تا کنون ٣لایحه آن را تصویب کرده است اما به‌اصطلاح شورای نگهبان هنوز آنها را تأیید نکرده است.

باند به‌اصطلاح اصول‌گرا یا دلواپسان نظام با تصویب لایحه چهارم که پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم است مخالفت کرده‌اند و به همین دلیل این لایحه در مجلس رژیم بلاتکلیف مانده است و شخص خامنه‌ای نیز در اظهاراتی دوپهلو ضمن اشکال گرفتن از آن اما تصمیم‌گیری را به گردن مجلس رژیمش انداخت.

 

 

FATF مغایر قانون اساسی نظام است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان رژیم ایران، پیش از ظهر شنبه ۲٣تیر، در نشست خبری گفت: «لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی جزو مصوبات چهارگانه موسوم به FATF است که اعضای شورای نگهبان اعلام کردند که این لایحه می‌بایست از سوی قوه قضاییه ارائه شود و ارائه آن از سوی قوه مقننه مغایر قانون اساسی است».

باند به‌اصطلاح اصول‌گرا در مخالفت با تصویب این لایحه تحت این پوش که کنوانسیون مبارزه با پولشویی می‌تواند به دستاویزی برای قدرتهای غربی تبدیل شود، می‌گویند که جنبه تأمین مالی تروریسم ممکن است منجر به محکومیت سپاه پاسداران رژیم ایران و حمایت این رژیم از شبه‌‌نظامیان و سازمانهای تروریستی دست‌نشانده‌اش مانند حزب‌الله لبنان شود.

خاطر نشان می‌شود FATF یک سازمان بین دولتی است که در سال ١٩٨٩به ابتکار اعضای کشورهای گروه ٧تشکیل شد تا وضعیت قوانین مبارزه با پول‌شویی در بازارهای مالی جهان را مورد بررسی قرار دهد.

بعد از حملات تروریستی ١١سپتامبر ۲۰۰۱در آمریکا، وظیفه دیگری نیز به عهده کارشناسان FATF گذاشته شد تا بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری را از نظر وجود امکان تأمین مالی تروریسم بررسی کنند.

 

شبکه پولشویی رژیم

پولشویی، یکی از شناخته‌شده‌ترین شیوه‌های رژیم آخوندی برای انتقال غیرقانونی پول و برای دور زدن تحریمها است. اخیراً یکی از شبکه‌های پولشویی رژیم در آمریکا برملا شده است.

دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد 3نفر از عوامل رژیم ایران با نقض قوانین آمریکا، بیش از یک میلیون و 800هزار دلار را به نام یک مؤسسه خیریه کودکان از ایالت پورتلند به ایران فرستاده‌اند. یکی از این افراد مقیم ایران است.
مهرداد یسربی، رئیس این بنیاد خیریه پوششی پولها را از طریق یکی از اقوامش به بانکی که توسط دولت ایران کنترل می‌شود، کانالیزه می‌کرد. نام این 3عامل رژیم عبارتند از: حسین لاهیجی، 47ساله، نجمه وحید، 35ساله (زن و شوهر) که مقیم تگزاس هستند و احمد ایرانشاهی، 53ساله که پسرعموی یسربی است که مقیم ایران می‌باشد. این افراد از سوی دادستان فدرال آمریکا به تقلب مالی و پولشویی در چارچوب فعالیتهای خیریه متهم شدند.

احمد ایرانشاهی رئیس مؤسسه پوششی ”بنیاد رفاه کودک“ در ایران می‌باشد. دادستان فدرال آمریکا اعلام کرد پولهایی که این شبکه می‌فرستاده نهایتاً از بانک ملی، که یکی از بازوان دولت ایران است، سر در می‌آورد. دادستان فدرال آمریکا یسربی را متهم به این می‌کند که برای تأسیس این بنیاد خیریه، در پی تأیید و حمایت مالی دیپلماتهای رژیم ایران بوده است.
به گفته دادستان فدرال آمریکا این افراد به مدت 9سال، به‌طور مخفیانه میلیونها دلار را از طریق یک حساب بانکی در سوئیس به ایران منتقل می‌کردند و برای پوشش کار خود، در امارات متحده عربی به تهیه مواد غذایی و انتقال آن به ایران دست می‌زدند.
لازم به ذکر است، مجازات تقلب مالی در آمریکا 5سال زندان و 250هزار دلار جریمه است. جرم پولشویی هم می‌تواند 20سال زندان و 500هزار دلار جریمه باشد.

 

·
بسته اروپا و پیوستن به FATF، شیرینی یا جام‌زهر؟

· FATF و برجام، موضوع جنگ باندهای حاکم بر ایران

· بحران رژیم بر سر «اف. ای. تی. اف» و موقعیت خامنه‌ای (گفت‌وگو با محمدعلی توحیدی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3f5cd888-9f7d-477c-8f3f-5a52c6cc46b6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات