728 x 90

مجله آتلانتیک: اعتراضات سراسری ایرانیان خواستار سقوط رژیم ایران هستند

قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱
قیام سراسری ایران شهریور ۱۴۰۱

مجله آتلانتیک روز شنبه ٩مهر، با انتشار مقاله‌یی به قلم رابرت ورث روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز درباره اعتراضات سراسری در ایران که به‌دنبال قتل مهسا امینی جرقه اعتراضات سراسری را برانگیخت نوشت این بار ایرانیان خواستار سرنگونی حاکمیت ملاها هستند.
این مقاله می‌نویسد: اعتراضات سراسری در ایران هیچ «توهمی» درباره اصلاح دولت جمهوری اسلامی ندارند و این بار مخرج مشترک خواسته‌های آنها تنفر از جمهوری اسلامی و براندازی آن است.
در این مقاله به نقش آفرینی دهه هشتادی‌ها در تظاهرات جاری اشاره می‌کند و به‌نقل از یک روزنامه‌نگار ایرانی نوشت: شجاعت و آمادگی آنها برای مبارزه در راه آزادی، شگفت‌آور است.
این بار ایرانیان با سردادن شعار «می‌جنگیم، می‌میریم، ایرانو پس می‌گیریم» خواستار سرنگونی حکومت جمهوری اسلامی هستند.
در این مقاله با اشاره به بحرانهای گریبانگیر اقتصادی و فساد گسترده و نهادینه شده در حاکمیت شکاف عمیق بین نسل جوان و حاکمیت ایجاد کرده است.
این روزنامه‌نگار آمریکایی نوشت: نسل دهه هشتادی ناامید از آینده خود به این نتیجه رسیده‌اند که چیزی برای از دست دادن ندارند.
در این مقاله آمده است در دیدگاه حاکمیت آخوندی، سرکوب زنان و حجاب اجباری و تفکیک و جدایی زن و مرد به‌عنوان اهرم و عامل اصلی بقای حاکمیت تلقی می‌شد که هم‌اکنون دیگر «همه‌چیز به یک تار مو بند است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/188b7273-a58a-42ef-9a12-dfd3fc3c8513"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات