728 x 90

مایک پمپئو: اطلاعاتی داریم که رژیم ایران دارد فعالیت‌های خود را از حد فراتر می برد

پمپئو وارد بغداد شد
پمپئو وارد بغداد شد

وزیر خارجه آمریکا شب گذشته سفر خود را به آلمان را لغو و وارد بغداد شد.

وی به خبرنگاران گفت: اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد رژیم ایران دارد فعالیت‌های خود را از حد، فراتر می‌برد.

هدف از این سفر این بوده که پیام حمایت از تمامیت و استقلال ملت عراق منتقل شود و این‌که «آمریکا با حمایت متحدانش در منطقه از جمله اردن، عربستان سعودی، امارت متحده عربی و دیگر کشورهای خلیج‌فارس که می‌خواهند عراقی مستقل، مقتدر و آزاد را ببینند» آماده همکاری است.

مایک پمپئو در پاسخ به این سؤال که افزایش تهدید علیه نیروهای آمریکایی نتیجه قرار گرفتن سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی است  گفت: این یک سازمان تروریستی است، بیش از ۶۰۰نیروی آمریکایی را کشته و به بروز آشوب در خاورمیانه ادامه می‌دهد و نیرویی بسیار بی ثبات کننده است. ما در مورد اضافه کردن پاسداران به فهرست گروه‌های تروریستی، فقط واقعیت را بیان کردیم.

او همچنین تأکید کرد  برای عراقی مستقل و مقتدر بهتر است که به انرژی صادراتی رژیم ایران وابسته نباشد و چند منبع متفاوت در اختیار داشته باشد.

مایک پمپئو تأکید کرد: می‌خواهیم همه بدانند خطر اصلی در خاورمیانه ایران است.

وزیر خارجه آمریکا در مورد این‌که رژیم ایران احتمال دارد بخواهد در قالب برجام همکاری‌هایش را کم کند گفت: باید بگویم این قضیه صفر و یک است. یا شما به آن متعهد می‌مانید یا نه. و باید منتظر بمانیم و ببنیم آنها چه تصمیمی می‌گیرند.

وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار با نخست وزیر عراق، به خبرنگاران گفت: دیدار با مقام های عراقی برای این انجام شده «که اطمینان دهند قادر هستند اقدامات کافی برای حفاظت از آمریکایی ها را در کشورشان انجام دهند».

مایک پمپئو افزود: از دیگر دلایل سفر به عراق این بود که به مقام های بغداد اطلاعات کافی «در مورد افزایش تهدیدهایی که ما شاهد آن هستیم» ارائه شود. نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق «اطمینان داده اند که به وظیفه خود (در حفاظت از آمریکایی ها) واقف هستند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1858046a-5d1f-4ce2-aa12-5df4fd044b55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات