728 x 90

فقر و بيكارى,بحران اقتصادى ايران,

بحران بیکاری در ماهشهر

-

فقر و بیکاری زیر سایه حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
فقر و بیکاری زیر سایه حاکمیت ولی فقیه ارتجاع
فرماندار رژیم در ماهشهر به بحران بیکاری در این شهر اعتراف کرد و گفت: ”جمعیت فعلی شهرستان ماهشهر ٢٨٧ هزار نفر است که بیش از ١٦ هزار نفر بیکار هستند“.

منصور قمر روز سه‌شنبه 31فروردین 95 در نشست اشتغال در سال ٩٥ افزود: ”کل گردش مالی استان ١٢ هزار میلیارد تومان است که حدود هفت میلیارد این میزان مربوط به صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر است ”.

بندر ماهشهر ۴۴ درصد ظرفیت اسمی ۵۷ مجتمع پتروشیمی کشور را داراست.
 
بیشتر بخوانید:

۲۰۰۰نفر پس از سیل اخیر در شهرستان دزفول بیکار شدند

در پی بارندگیهای شدید اخیر و سیلاب ناشی از طغیان رودخانه دز 2000نفر از کارگران بخش پیمانکاری شهرداری شهرستان دزفول در استان خوزستان بیکار شدند.

یکی از کارگزاران رژیم در دزفول روز یکشنبه 29فروردین 95 در این رابطه گفت: ”100 پیمانکار شهرداری در این سیلاب خسارت دیدند ضمن این‌که بسیاری از واحدهای تجاری و طرحهای شهرداری در ساحل رودخانه دز آسیب دیده و یا تخریب شده‌اند که به بیکاری نیروهای شاغل در آنها منجر شده است “.

عظیم سرفراز درباره علت این بیکاریها افزود: ”تخریب زیر ساختهای گردشگری در ساحل رودخانه دز و نیز خسارت وارده به بوستانهای ساحلی دزفول موجب شده تا کارگران پیمانکاری شاغل در این بخش بیکار شوند “.

بیش از ۱میلیون تحصیل کرده بیکار در ایران

رئیس سازمان بسیج رژیم در گیلان اعتراف کرد آمار بیکاری در کشور در بخش تحصیل کرده‌ها و دانشگاهیان به بیش از یک میلیون نفر بالغ می‌گردد.

عمران علیزاده که روز یکشنبه 29فروردین با رسانه‌های حکومتی مصاحبه می‌کرد افزود: ”آمار اشتغال تغییری نکرده ولی آمار بیکاری در بخش تحصیل‌کرده‌ها و دانشگاهیان به‌شدت افزایش داشته است. آمارها نشان می‌دهد که در سال 93 آمار بیکاری افراد تحصیلکرده 750هزار و در سال 94 بالای 1 میلیون نفر می‌باشد.

ارتش بیکاران و گرسنگان عامل وحشت رژیم ایران

رئیس اتاق بازرگانی رژیم وحشت حکومت ایران را ارتش بیکاران و گرسنگان به‌دلیل فقر و بیکاری نشان داد و هشدار داد، ”امنیت… می‌تواند توسط مسائل اقتصادی مانند افزایش بیکاران، رکود و بدهی‌های فراوان دولت به بخش خصوصی دچار خدشه شود و این وضعیت از سال 94 به سال 95 منتقل شده است.

محسن جلال‌پور امروز یکشنبه 29فروردین در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی رژیم گفت: ”در سال گذشته از رکود عبور نکردیم و دولت به‌دلیل افت قیمت نفت فشارهای جدی بر بخش خصوصی وارد کرد. همچنین بدهی‌های دولت به بخش خصوصی پرداخت نشد“.

جلال‌پور نسبت به جنگ گرگها و تأثیر آن بر مسائل اقتصادی هشدار داد و گفت: ”فضای شکننده کسب و کار طاقت تحمل تنشهای سیاسی را ندارد. … سیاسی‌بازی در فضای اقتصاد می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیندازد“.
 
بیشتر بخوانید:

آمارهای تکان‌دهنده از ابعاد بیکاری در استانهای کشور

رئیس مرکز آمار رژیم به گوشه‌یی از بحران بیکاری اعتراف کرد.
عادل آذر که 25فروردین 95 با تلویزیون رژیم مصاحبه می‌کرد گفت: ”نرخ بیکاری در میان سنین ۱۵ تا ۲۹ سال کشور ۲۳ و سه دهم درصد است که نسبت به نرخ کل بیکاری کشور که معادل ۱۱ درصد است، بحران محسوب می‌شود“.
وی آمار بیکاران در بین دانش آموختگان فوق دیپلم به بالا در سال 94 را 998هزار و 500نفر اعلام کرد و افزود: ”۱۳۰ هزار نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و عمومی بیکار هستند ”.
عادل آذر با اعتراف به این‌که نرخ بیکاری در سال ۹۴ با شش دهم درصد افزایش به ۱۱ درصد رسید، افزود:“اکنون نرخ رشد صنعت منفی است و نرخ رشد خدمات صفر… است “.
غلامرضا کاتب رئیس فراکسیون اشتغال مجلس ارتجاع در تماس تلفنی با تلویزیون رژیم گفت: ”۷۶۰ هزار نفر بیکار دکترای عمومی و تخصصی در کشور وجود دارد که در پایگاه اینترنتی وزارت کار ثبت شده است “.
رئیس مرکز آمار نیز گفت: ”اگر آماری که رئیس کمیسیون فراکسیون اشتغال مجلس درباره بیکاری ۷۶۰ هزار دانش آموخته دکترا اعلام می‌کند، درست باشد برای کشور بحران ایجاد شده است “.

عسکراولادی روز چهارشنبه 25فروردین 95 با خبرگزاری نیروی تروریستی قدس موسوم به تسنیم مصاحبه می‌کرد دو  رابطه با بحران بیکاری گفت :”هر سال بین یک و نیم میلیون حدوداً نسل بیست تا بیست و پنج سال تحویل جامعه می‌شوند. برای این نسل جوان باید شغل باشد. اگر شغلی باشد ان جوان می‌تواند مایحتاج زندگی خود را تأمین کند و اگر نداشته باشد نمی‌تواند نیازهای خود را برطرف کند و تا زمانی که جوانهای ما به پارک و سینما و کتابخانه و نشستن پای تلویزیون بپردازند آسیبی اجتماعی است“.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/539c0979-9335-4608-85d0-dc23f3aa93f1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات