728 x 90

مایک پمپئو - استراتژی جدید دولت این است که امیدوار باشد چین به ما در مقابله با ایران کمک کند

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه قبلی آمریکا روز ۵بهمن در پستی در شبکه ایکش نوشت: استراتژی جدید دولت این است که امیدوار باشد چین به ما در مقابله با ایران کمک کند. اما این ایده که شی جین پینگ قرار است در هر کاری به ما کمک کند یک امر خیالی است.

مایک پمپئو گفت: حق با شماست، وضعیت آرام نمی‌شود. وقتی چند هفته پیش در این برنامه با هم بودیم، گفتم، اگر مستقیماً به ایران ضربه نزنیم، احتمالاً وضعیت تشدید می‌شود. در واقع، این چیزی است که در این سه هفته گذشته اتفاق افتاده است. ما نظارت کرده‌ایم، آنها به آزمایش ادامه می‌دهند. ما اکنون با این مواجه بودیم که دو عضو از نیروی دریایی آمریکا در بخشی از فعالیت‌های پیرامون این درگیری کشته شدند. من خیلی‌ها را می‌شنوم که می‌گویند، این واقعاً یک تهدید است که ممکن است با ایران وارد جنگ شویم. در واقع این موضوع عملی شده است. من فکر می‌کنم شما می‌توانید استدلال کنید که ما الآن در همین نقطه هستیم. مطمئناً ایران این‌طور فکر می‌کند، و فکر می‌کند که دارند با آمریکا مقابله می‌کند، و این امر عزم واقعی را از این دولت می‌طلبد.

آخرین نکته، آقای کربی امروز گفت که او می‌خواهد چینی‌ها به حل این مشکل کمک کنند. من این احتمال را که شی جین‌پینگ به ایالات متحده آمریکا به هر شیوه مادی کمک کند، فقط یک خیال می‌بینم. و بنابراین در حالی که من به‌دنبال هر کسی هستم که بتواند جان آمریکایی‌ها را نجات دهد، به اسراییل کمک کند از خود محافظت کند و حماس را متوقف کند، فکر می‌کنم احتمال این‌که حزب کمونیست چین در این زمینه کمک کند، دقیقاً صفر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a2933491-6b43-41db-b8cf-c9ca63c8802f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات