728 x 90

مافیای بازار و «بازار پر رنج برنج»

بازار برنج
بازار برنج

روزنامه حکومتی وطن امروز ۴شهریور سلطه مافیای بازار بر پایه‌یی‌ترین اقلام معیشتی، «گرانی افسارگسیخته برنج» را «بازار پر رنج برنج» توصیف کرد. وطن امروز نوشت: «گرانی افسارگسیخته برنج در وضعیت رها‌شده بازار هر کیلو برنج ایرانی به ۴۵هزار تومان رسید. اصلی‌ترین عوامل افزایش قیمت: رسوب برنج در گمرکات، ممنوعیت واردات برنج، عدم اجرای قانون تمرکز و کاهش تولید برنج در کشور» عنوان کرد.

وطن امروز تلویحاً با اعتراف به احتکار برنج از سوی مافیای بازار نوشت: یکی از دلایل اصلی این افزایش در بازار، رسوب ۱۰۰هزار تن از این کالا در بنادر و گمرکات کشور است. این نوسان قیمتی بیشتر متوجه برنج‌های ایرانی شده که این موضوع نتیجه‌یی جز کوچک شدن سفره خانوار را در بر ندارد. با کاهش ۶۹درصدی واردات و کاهش تولید برنج در کشور، قیمت این محصول به‌شدت بالا رفته است.

وطن امروز با اشاره با دزدی و فساد حکومتی افزود: مسئولان می‌گویند این قیمتها حباب زیادی دارد و آنچه دست کشاورز را می‌گیرد زیر ۳۰هزار تومان است. آنچه از این گفته‌ها نمایان می‌شود، قصه پرغصه دلالی و واسطه‌گری است و این‌که این مابه‌التفاوت قیمت به جیب عده‌یی خاص می‌رود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d5d044f-e8dd-4ec4-8d64-466cc288513a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات