728 x 90

لیز تراس به‌عنوان نخست‌وزیر بعدی انگلستان انتخاب شد

لیز تراس
لیز تراس

لیز تراس به‌عنوان رهبر جدید حزب محافظه‌کار و نخست‌وزیر بعدی انگلستان برگزیده شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از لندن نوشت: لیز تراس روز دوشنبه ۱۴شهریور به‌عنوان نخست‌وزیر بعدی انگلستان معرفی شد و در رقابت رهبری حزب محافظه‌کار حاکم پیروز شد. این پیروزی در زمانی که کشور با بحران افزایش هزینه زندگی، ناآرامی‌های صنعتی و رکود مواجه است، صورت می‌گیرد.

پس از هفته‌ها رقابت اغلب تندخو و تفرقه‌انگیز در مورد رهبری حزب که منجر به رویارویی وزیر خارجه با وزیر دارایی سابق ریشی سوناک شد، تراس در رأی اعضای حزب محافظه‌کار در صدر قرار گرفت.

این اعلام آغاز تحویل‌دهی بوریس جانسون را کلید می‌زند. جانسون که پس از ماه‌ها رسوایی که باعث کاهش حمایت از دولتش شد، مجبور شد در ماه ژوئیه استعفای خود را اعلام کند.

او روز سه‌شنبه به اسکاتلند سفر خواهد کرد تا با ملکه الیزابت دیدار کند تا استعفای خود را به‌طور رسمی اعلام کند. تراس پس از او با ملکه دیدار می‌کند و ملکه از او می‌خواهد که دولت را تشکیل دهد.

تراس که مدتها پیشتاز رقابت برای جانشینی جانسون بود، تبدیل به چهارمین نخست‌وزیر محافظه‌کار از زمان انتخابات ۲۰۱۵ خواهد شد. در این بازه زمانی، کشور از بحرانی به بحران دیگر رفته است و اکنون با وضعیتی که پیش‌بینی می‌شود رکودی طولانی باشد، مواجه است. رکودی که بر اثر تورم سرسام‌آور ایجاد شده که در ماه ژوئیه به ۱۰.۱درصد رسید... .

اندیشکده مؤسسه دولتی گفت که تراس نقطه شروع ضعیف‌تری نسبت به سایر پیشینیان خود خواهد داشت، زیرا او محبوب‌ترین گزینه در میان قانونگذاران حزبش نبود.

اول، او با موضوع فوری افزایش قیمت انرژی مواجه خواهد بود. متوسط ​​قبوض سالانه آب و برق خانوارها قرار است در ماه اکتبر ۸۰درصد افزایش یابد و به ۳۵۴۹پوند برسد، ...

 

پس از هفته‌ها رقابت میان لیز تراس و ریشی سوناک، خانم تراس روز دوشنبه با کسب بیش از ٨١هزار رای در مقابل حدود ۶۰هزار رای اعضای حزب محافظه‌کار به ریشی سوناک، سکان رهبری این حزب را در دست گرفت و به جای بوریس جانسون نخست‌وزیر جدید انگلستان می‌شود.

او پس از پیروزی در انتخابات داخلی حزب محافظه‌کار گفت: «طرحی جسورانه برای کاهش مالیات و رشد اقتصاد» بریتانیا اجرا می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/742b8a59-cae9-45dd-8302-4bfcdbb08f35"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات